PRCH: prawie 40 marek debiutowało w Polsce w 2014 r.

Według najnowszego raportu PRCH Retail Research Forum w 2014 r. na polskim rynku zadebiutowało blisko 40 zagranicznych marek, największą grupę stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich i włoskich, głównie z branży modowej.

Największą grupę pośród nowych marek, które zadebiutowały na rynku w minionym roku stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich (31 proc.), włoskich (22 proc.) oraz francuskich (14 proc.). Wśród nowych otwarć dominowała branża modowa (41 proc.) oraz zdrowie i uroda (19 proc.). Niezmiennie od kilku lat, pierwszą lokalizacją w Polsce najczęściej wybieraną przez zagraniczne sieci jest Warszawa, gdzie debiutowało prawie 60 proc. nowych marek.

- Wśród najciekawszych wydarzeń wskazać można otwarcie regularnych sklepów hiszpańskiej sieci Desigual, która wcześniej posiadała w Polsce jedynie trzy salony outletowe. Znaczący debiut miała również turecka sieć oferująca artykuły wyposażenia wnętrz – English Home, która w 2014 r. otworzyła kilka sklepów w Polsce - mówi Dominika Jędrak, dyrektor w Colliers International, jedna ze współautorek raportu.

   

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.