Goodman rozpoczął budowę centrum logistycznego o docelowej powierzchni 500 000 mkw.

Pomorskie Centrum Logistyczne, Gdańsk

Goodman rozpoczął budowę Pomorskiego Centrum Logistycznego. Centrum logistyczne, które jest największym tego typu przedsięwzięciem w Północnej Polsce, będzie miało docelową powierzchnię ok. 500 000 mkw. Budowę pierwszego magazynu rozpoczęto we wrześniu 2012 r., a jego oddanie do użytku planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2013 r.

Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to strategiczny projekt budowlany firmy Goodman w Polsce. Wielofunkcyjne centrum logistyczne, które powstaje na działce o powierzchni 110 ha oferuje możliwość budowy magazynów logistycznych i hal produkcyjnych wraz ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi o łącznej powierzchni ok. 500 000 mkw. Magazyny o minimalnej powierzchni już 3 500 mkw będą budowane na zamówienie konkretnych klientów i dopasowywane do ich indywidualnych potrzeb. Zarówno cały park logistyczny jak i same nieruchomości będą zarządzane przez zespół wewnętrznych specjalistów Grupy Goodman.

- Wśród potencjalnych klientów, dla których dedykowany jest ten projekt są podmioty działające w skali lokalnej, krajowej jak również spółki międzynarodowe z sektora transportu morskiego, logistyki, dystrybucji, spożywczego czy FMCG. Nasza elastyczność pozwala oferować magazyny, zaplecza produkcyjne, centra dystrybucji oraz przestrzeń biurową, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów  – dpowiedział Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę.

Jednym z największych atutów parku jest położenie w pobliżu portu kontenerowego DCT Gdańsk. Taka lokalizacja pozwala klientom łączyć działalność logistyczną i produkcyjną z usługami oferowanymi przez największy głębokowodny port kontenerowy na Bałtyku, zgodnie z koncepcją „Port Centric Logistics”.

DCT Gdańsk to największy i zarazem jedyny niezamarzający głębokowodny terminal w południowej części Morza Bałtyckiego, dzięki któremu Gdańsk stał się kluczową częścią morskiego szlaku handlowego między Europą a największymi portami Azji. 650 m nabrzeża z głębokością do 16,5 m umożliwia zawinięcie tu największych kontenerowców świata, a jego roczna przepustowość na poziomie 1,000,000 TEU w kolejnych latach ma być dalej powiększona.

Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.