Chmielna to nasza pasja! - wywiad

Robert Mandżunowski, LHI sp. z o.o.

O nowej biurowej inwestycji firmy w Warszawie i ambitnym zadaniu przywrócenia ulicy Chmielnej jako nowego serca stolicy rozmawiamy z Robertem Mandżunowskim, członkiem zarządu LHI sp. z o.o.

Kiedy zrodził się projekt inwestycji przy Chmielnej 25?

Tak naprawdę ten pomysł pojawił się jakieś 3 lata temu. Przechodząc ul. Chmielną, nie sposób nie zauważyć pustego placu praktycznie w samym sercu miasta. Ponieważ realizujemy w okolicy, a w zasadzie skończyliśmy już fazę budowy Nowego Domu Jabłkowskich, który w tej chwili jest przez nas komercjalizowany,okolice Chmielnej są mi szczególnie bliskie, byłem i jestem tam bardzo często.Szczerze mówiąc, moim marzeniem było, aby w tym miejscu coś ciekawego zbudować.

Czy mógłby Pan zdradzić coś więcej o samym budynku i projekcie? Czego będą mogli się spodziewać przyszli najemcy?

Przede wszystkim znakomitej lokalizacji, jest to chyba pierwsza i najważniejsza cecha, co w przypadku obiektu biurowo-handlowego z naciskiem na część biurową nie jest w Warszawie takie klarowne i jasne.Oczywiście, jeżeli mówimy o nowoczesnej powierzchni biurowej, ponieważ powstaje ona głównie poza centrum miasta. Ponadto budynek wpisuje się w istniejącą tkankę miejską i dogęszcza ją – uzupełnia. Dodatkowe atuty to niedaleka odległość od stacji metra Centrum, bliskość innych środków komunikacji miejskiej, możliwość dojazdu rowerem oraz parę kroków do sklepów i pasaży handlowych. Ponadto dodałbym jeszcze przyjazne środowisko pracy: wokół stara Warszawa, gęsta zabudowa z układem ulic istniejącym już bardzo długo – to dodatkowe atuty.

Jakie będą szacowane koszta inwestycji i czy zostaną one pokryte w całości ze środków LHI, czy będą Państwo szukać innych źródeł finansowania?

Inwestycja będzie finansowana ze środków LHI oraz kredytu bankowego. Realizację chcielibyśmy rozpocząć już w listopadzie. Wartość tego projektu szacuję na około 70–80 mln zł.

Czy został już zatem wyłoniony generalny wykonawca?

Nie, jeszcze nie. Jesteśmy w trakcie jego wyboru. Zaprosiliśmy do przetargu poważne firmy wykonawcze, które będą w stanie podołać wyzwaniu imają doświadczenie w realizacji tego typu projektów w mieście. Dostaliśmy ostateczne oferty i chcielibyśmy bardzo szybko wybrać generalnego wykonawcę tak,aby jeszcze we wrześniu podpisać umowę i aby prace rozpoczęły się na przełomie października i listopada.

Podobno będą się Państwo starać o zdobycie certyfikatu LEED dla obiektu?

Jest to pierwszy budynek w Warszawie, a może i w Polsce,który od samego początku, to znaczy od fazy koncepcji i projektowania, jest objęty certyfikacją. Na dzień dzisiejszy przewidywana ilość punktów pozwala nam myśleć o uzyskaniu Złotego LEEDu. Jest to dla nas ważne ze względu na sam certyfikat, ale także dlatego, że rozumiemy, co on oznacza, czyli przyjazny dla środowiska i otoczenia budynek.

Czy zatem fakt, że budynek będzie certyfikowany,wpłynął znacząco na wzrost kosztów jego budowy?

Nie, budynek jest nieznacznie droższy. Mówimy tu o kilku procentowym wzroście kosztów.

Rozpoczęcie prac zapowiedział Pan już w tym roku,a zakończenie...

Liczę na to, że w połowie 2013 r. prace budowlane i wykończeniowe będą skończone. Chciałbym, aby pozwolenie na użytkowanie zostało uzyskane najpóźniej w trzecim kwartale 2013 r....

 

Cała rozmowa z Robertem Mandżunowskim w listopadowym wydaniu magazynu THE CITY.

Chmielna 25

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.