Dobry czerwiec dla Grupy Redan

Grupa kapitałowa Redan uzyskała w czerwcu obroty na poziomie 35,5 mln zł, co oznacza 8-procentową rokroczną poprawę. Miniony miesiąc pod względem zrealizowanej sprzedaży był kolejnym, po maju, szczególnie udanym okresem dla segmentu dyskontowego. Obroty sieci TextilMarket wzrosły aż o 7 proc. mimo niewielkiego wzrostu powierzchni handlowej na względem zeszłego roku.

O 8 proc. do 35,5 mln zł wzrosły w czerwcu obroty grupy Redan, względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Powierzchnia handlowa całej sieci należącej do właściciela marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, zwiększyła się o 7 proc. do 99,4 tys. mkw. W pierwszym półroczu 2013 r. łączne przychody grupy Redan poprawiły się narastająco o 8 proc. i wyniosły 209 mln zł.

–  W czerwcu poprawę obrotów uzyskaliśmy zarówno w segmencie modowym, jak i dyskontowym. Sprzedaż tego drugiego segmentu jest coraz bardziej obiecująca. Przychody w ujęciu rok do roku zwiększyły się o 7 proc., podczas gdy powierzchnia handlowa przyrosła zaledwie o 2 proc. Czerwiec był jednocześnie kolejnym po maju miesiącem, gdy TextilMarket notował większą dynamikę sprzedaży niż wynosiło tempo rozwoju sieci. To dla nas satysfakcjonujące dane, bo potwierdzają, że wdrożone zmiany w ofercie zostały pozytywnie przyjęte przez klientów zapewniając nam także poprawę efektywności tej części biznesu – podkreślił Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

Obroty sieci TextilMarket wyniosły w czerwcu 19,3 mln zł, czyli o 7 proc. więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W tym czasie powierzchnia handlowa tego segmentu zwiększyła się
o 2 proc. do 60,4 tys. mkw. W ujęciu narastającym od stycznia do czerwca sprzedać w dyskontach zapewniła 105,9 mln zł, czyli o 4 proc.  więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.

W segmencie modowym obroty w czerwcu 2013 r. wzrosły o 10 proc. i wyniosły 16,1 mln zł. Z tego e-commerce zapewnił 2 mln zł przychodów, czyli 39 proc. więcej niż przed rokiem. Narastająco - przez pierwszych sześć miesięcy - sprzedaż odzieży pod markami Top Secret, Troll i Drywash przyniosła łącznie 103 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. rok do roku. Z tego poprzez e-sklep do klientów  trafiły towary za 13,4 mln zł. To o 51 proc. większa wartość w porównaniu do tego samego okresu 2012 r.

Na koniec minionego miesiąca powierzchnia sklepów segmentu modowego sięgała 39,0 tys. mkw. i była o 10 proc.  większa niż rok wcześniej.

 

 

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.