Danwood planuje debiut na giełdzie

Danwood Holding, producent  prefabrykowanych domów drewnianych, planuje debiut w I połowie 2018 r. na warszawskiej giełdzie.

Danwood Holding złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego, w związku z planowaną w pierwszej połowie 2018 roku ofertą publiczną akcji i debiutem spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych - poinformowała spółka w komunikacie.

W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące, należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VII, LP (poprzez DHH), zarządzanego przez Enterprise Investors.

Grupa Danwood Holding jest dostawcą prefabrykowanych domów o konstrukcji drewnianej w standardzie „pod klucz”, które sprzedaje pod własną marką Danwood. W okresie ponad 20 lat działalności grupa przekazała klientom ponad 8,3 tys. domów. W samym 2017 roku grupa dostarczyła klientom 1215 domów, co oznacza wzrost rok do roku o 22 proc.

Spółka ma wypełniony portfel zamówień na rok 2018 i początek 2019 roku.

-Szacuje się, że średnioroczny wzrost wartości sprzedaży domów prefabrykowanych w standardzie „pod klucz” na rynkach, na których działamy w latach 2017-22 wyniesie 7 proc. Wspólnie z naszym akcjonariuszem uznaliśmy, że obecny etap rozwoju to dobry moment na upublicznienie spółki i wprowadzenie jej na GPW. Planujemy skierować ofertę zarówno do inwestorów w Polsce, jak i za granicą. Ostateczna decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej, jak i jej harmonogramu, zależeć będzie od akcjonariusza sprzedającego i sytuacji rynkowej - poinformował Jarosław Jurak, prezes Danwood Holding.

Danwood działa głównie na rynku niemieckim, a jego udział w tym rynku pod względem liczby sprzedanych domów prefabrykowanych wykończonych  „pod klucz” wynosi 10-11 proc. Z kolei udział grupy na rynku niemieckim w segmencie domów prefabrykowanych ogółem wynosi 4-5 proc. Spółka podała, że na rynku niemieckim pozyskuje  ok. 90 proc. przychodów.

Poza rynkiem niemieckim Danwood jest także obecny w Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Polsce.

W 2017 roku sprzedaż grupy wyniosła około 840 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 25 proc. Na koniec ub. roku zatrudniała 1740 osób. Grupa ma zakład produkcyjny w Bielsku Podlaskim, którego obecne moce produkcyjne, po rozbudowie w latach 2015-16, wynoszą 1,5 tys. domów rocznie, z możliwością dalszego ich zwiększenia wraz ze wzrostem liczby oddawanych domów.

Źródło: PAP Biznes

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.