
Musimy słuchać najemców. Oni są kluczowym elementem całego procesu deweloperskiego i bez nich żaden, nawet najlepszy koncept, nie zakończy się sukcesem - mówi Beata Kokeli, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE.
To właśnie plany sieci handlowych zdominowały rozmowy na tegorocznych targach MAPIC w Cannes. Dyskutowaliśmy o tym, co najemcy zamierzają robić ze swoimi sieciami: budować nowe sklepy czy modernizować istniejące. Polski rynek doszedł już do takiego momentu, że najemców, bardziej niż ekspansja, interesuje rozwój w ramach dotychczasowych lokalizacji i asset management istniejącym portfelem. I to jest sygnał dla całej naszej branży.
Sytuację mogłyby poprawić nowe marki, które jednak nie spieszą się z debiutem na polskim rynku. Po MAPIC-u jestem trochę rozczarowana dalszym brakiem zainteresowania ze strony amerykańskich sieci handlowych. Zbyt dużą barierą jest dla nich nadal niezbyt wysoka siła nabywcza, nieobecność Polski w strefie euro i związane z tym ryzyko kursowe.
Wypowiedź podczas debaty z cyklu Inwestowanie w nieruchomości: Jedyne wyjście – ucieczka do przodu, czyli jak przełamać stagnację na polskim rynku centrów handlowych. Edycja specjalna po targach MAPIC w Cannes
Poland
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.