Kilkadziesiąt zagranicznych sieci franczyzowych planuje ekspansję w Polsce

30 zagranicznych sieci franczyzowych z branży wyposażenia wnętrz, odzieżowej, gastronomii, a także szeroko pojętych usług planuje ekspansję na polskim rynku. Wśród zainteresowanych Polską są firmy z Francji, Hiszpanii, Szwecji a nawet Australii.

Jak informuje Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych największa konkurencja szykuje się dla branży wyposażenia wnętrz. Hiszpania i Polska są uwzględnione w planach rozwoju La Foir'Fouille, sieci sklepów z artykułami urządzania i wyposażania wnętrza. Kolejnymi przykładami są Cuisne Plus oraz Schmidt zajmujące się wyłącznie sprzedażą wyposażenia i rozwiązań do kuchni i łazienek. Natomiast Genevieve Lethu to sieć sklepów sprzedająca oryginalne, produkowane pod marką tej sieci zastawy stołowe, tekstylia, elementy wyposażenia kuchni, dekoracji stołów. Analogiczny koncept, który chciałby zaistnieć w naszym kraju, działa pod marką Guy Degrenne. Plany takie mają także Szwedzi z Hastens (sklepy z luksusowymi łóżkami), którzy mają już u nas trzy sklepy m.in. w Gdańsku i Warszawie oraz Australijczycy z Howards Storage World.

Spora część konceptów to typowa dystrybucja różnego rodzaju dóbr. Na przykład, firma Attirance jest producentem kosmetyków naturalnych, a przy okazji buduje także sieć sklepów. Ma już placówki w Rosji, Niemczech, we Włoszech, Francji, Rumunii, na Białorusi, w Chinach, na Litwie i w Estonii. BEBE 9 to z kolei sieć sklepów z produktami dla kobiet w ciąży oraz dzieci do drugiego roku życia.

Moda i gastronomia, z których słynie Francja, nie należą do czołówki konceptów, które mają ambicje pojawić się w Polsce. Jeśli chodzi o koncepty odzieżowe, to takie plany ogłaszają jedynie dwie sieci sklepów pret-a-porter dla panów – Carnet de Vol i Genetlman Farmer oraz sieć sklepów z bielizną – Soleil Sucre. Chęć rozwoju w Polsce zadeklarowała sieć sklepów z czekoladkami - Chocolats Yves Thuries, czy hiszpańska sieć gastronomiczna Canas y tapas – oferująca tradycyjne przekąski i potrawy tamtejszej kuchni.

Wśród konceptów usługowych są takie firmy jak Expense Reduction Analysts zajmująca się redukcją i optymalizacją kosztów. Konceptami usługowymi, jednak z zupełnie innej dziedziny, są również Oceazur oraz Augias. Ten drugi, to serwis sprzątający, zajmuje się głównie biurami i magazynami, zaś Oceazur dostarcza kompleksowy serwis dla basenów, a więc m.in. czyszczenie wody, a także przebudowa czy renowacja obiektów. Firma Easy Cash specjalizuje się w rozwijaniu sieci lombardów, czyli sklepów z rzeczami używanymi.

Interesującą ofertą dla naszego rynku może się okazać sieć dwugwiazdkowych hoteli Akena Hotels, zwłaszcza, że w Polsce bardzo niewiele hoteli działa na takiej zasadzie. Są to albo inwestycje niezależne drobnych przedsiębiorców albo inwestycje własne dużych sieci. Plany względem naszego kraju snują także dwie kolejne firmy z branży około turystycznej - wypożyczalnie samochodów Ada i Rent a car.

Źródło: FranczyzawPolsce.pl

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.