Dwa centra outletowe powstaną w przyszłym roku w Warszawie i Krakowie

Rynek wyprzedażowy w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Wkraczają tam kolejne, także luksusowe marki. Dla przykładu centra wyprzedażowe firmy Fashion House Outlet Centre zanotowały w ub. roku 10-procentowy wzrost ilości klientów i ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży – informuje dziennik Metro.

Podobne doświadczenia ma hiszpańska firma Neinver, która w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu prowadzi centra Factory. Według Moniki Olejnik-Okuniewskiej, marketing managera Neinver - rozwój outletów jest odbiciem regularnej sprzedaży. Sieci mają wystarczająco dużo zapasów, by wprowadzić je do sprzedaży wyprzedażowej, nie obawiając się przy tym utraty jakości.

Nie dziwią zatem plany budowy kolejnych centrów. Do sześciu istniejących pod szyldem Factory dołączą w przyszłym roku dwa kolejne - w Warszawie i Krakowie. Stołeczny outlet powstanie w Annopolu, a krakowski - jako pierwszy w kraju - będzie dwupiętrowy.

Outlety coraz bardziej przypominają galerie handlowe, nie tylko pod względem oferty. Najstarsze na polskim rynku Factory w Ursusie w ciągu ośmiu lat przeszło ewolucję od zabałaganionego centrum fabrycznych składów do wnętrza podzielonego na kilkadziesiąt salonów. Na powierzchni 13,5 mkw. można znaleźć około 80 sklepów.

Centra outletowe są zdominowane przez marki odzieżowe. Analitycy rynku z firmy Cushman & Wakefield policzyli, że na koniec ubiegłego roku wśród ich najemców były 273 sklepy z ubraniami, 54 sportowe i 50 obuwniczych.

Źródło: Metro

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.