Centra outlet to dobre inwestycje

Barbara Topolska, dyrektor generalna Neinver Polska

Rynek centrów outletowych nad Wisłą w stosunku do centrów handlowych wydaje się mało znaczącym segmentem branży. Pozory jednak mylą. Rozmawiamy na ten temat z BarbarąTopolską, dyrektor generalną Neinver Polska.

Kryzys a zwyczaje zakupowe Polaków, czy może mieć to przełożenie na zwiększenie obrotu centrów typu outlet?

Polacy są dojrzałymi konsumentami i decyzje zakupowe podejmują coraz rozsądniej. Doceniają jakość towarów i mają wysoką świadomość marki, ale nie bez znaczenia pozostaje dla nich cena. Oznacza to, że „value for money” (dobra jakość za odpowiednią cenę) charakteryzująca zakupy w centrach outlet, idealnie odpowiada wymaganiom polskiego konsumenta. W czasie ogólnego spowolnienia gospodarczego, istotny pozostaje fakt, że klient przyzwyczajony do jakości nie chce z niej rezygnować, pomimo ograniczonych możliwości zakupowych. Dlatego właśnie teraz centra outlet Factory zyskują klientów, którzy nie chcą rezygnować ze swoich ulubionych marek. Ceny w Factory są zawsze niższe od 30 proc. do 70 proc. od cen w centrach handlowych. Dodatkowo w czasie rozprzedaży, czy akcji NO CO ZA DZIEŃ obniżki sięgają nawet 80 proc. Dlatego obecna sytuacja sprzyja odwiedzinom w centrum wyprzedażowym. Udane i tanie zakupy pozwalają utrzymać, a nawet wzmocnić lojalność klientów. Widać to najlepiej na liczbach – ubiegły rok nasze centra w Polsce odnotowały trzynastoprocentowy wzrost odwiedzalności i dziesięcioprocentowy wzrost obrotów.

Dlaczego firma NEINVER zdecydowała się na inwestycję w centra outlet?

W 2000 roku firma Neinver przyjęła długoterminową strategię rozwoju. Jednym z jej elementów była ekspansja na nowe rynki. Wśród nich znalazła się Polska, gdzie w tamtym czasie – kształtował się nowoczesny handel, co sprzyjało rozwojowi polskich i międzynarodowych sieci handlowych. Centra outlet – z założenia - są kanałem uzupełniającym dla tradycyjnej dystrybucji. Są w nich sprzedawane końcówki serii, nadwyżki produkcyjne, jak również próbki towarów, które nie trafiły do regularnej sprzedaży. Ten sektor rozwija się równolegle z tradycyjnymi centrami handlowymi i pozwala producentom upłynniać istniejące na rynku nadwyżki w sposób kontrolowany. Obecność w centrach outelt Factory jest dzisiaj dla wielu najemców częścią strategii ich rozwoju i na stałe są wpisane w łańcuch dystrybucji niejako z nadania. Otwierając dziesięć lat temu pierwsze centrum outlet w Polsce wypełniliśmy niszę istniejącą na rynku. Dzisiaj sieć Factory to cztery obiekty: w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i największe na rynku, liczące 22 000 metry kwadratowe powierzchni handlowej, centrum w Krakowie...

Druga część rozmowy z BarbarąTopolską już w czwartek na łamach naszego portalu. Czytaj więcej na temat rynku outlet w Polsce w kwietniowym wydaniu THE CITY.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.