Orbis chce mieć 90 hoteli do 2015 r.

Grupa Hotelowa Orbis na podstawie podpisanych już umów franczyzowych i o zarządzanie włączy do sieci 10 nowych hoteli.

 

Grupa Hotelowa Orbis w samym tylko 2012 roku  włączyła do sieci aż sześć nowych hoteli, łącznie oferujących gościom 846 pokoi. W 2013 roku Grupa powiększy się o kolejne obiekty, z czego 90 proc. będzie otwartych zgodnie z modelem „asset light”, głównie w oparciu o umowy franczyzowe lub o zarządzanie. Na podstawie do tej pory podpisanych kontraktów, Grupa Hotelowa Orbis zwiększy swój potencjał o pięć obiektów, w tym jeden hotel pod marką ibis Styles, trzy należące do sieci Mercure i jeden do Novotel.

Założeniem strategicznym jest, aby od 2014 roku wszystkie nowe obiekty przyłączane do Grupy Orbis działały  w oparciu o strategię „asset light”. 

W latach 2013-2014 Orbis będzie koncentrował się również na zarządzaniu aktywami w ramach dwóch typów współpracy: sprzedaży i franczyzie zwrotnej, a także sprzedaży
i zarządzaniu zwrotnym. Pierwszą transakcją tego typu była sprzedaż i franczyza zwrotna hotelu Mercure Zakopane Kasprowy.

W 2013 r. planowane są modernizacje w hotelach: Sofitel Warszawa Victoria, Novotel Kraków City West, Novotel Poznań Centrum i Novotel Warszawa Centrum.

Grupa realizuje również długoterminowy projekt refinansowania nieruchomości hotelowych, tzw. modelu “asset light”. Zgodnie z jego założeniami Orbis będzie dążyć do stopniowego refinansowania części swoich hoteli, koncentrując się na działalności operatorskiej. Główny celem „asset light” jest uwolnienie kapitału zamrożonego w hotelowych nieruchomościach. Projekt zakłada stopniowe zmniejszanie liczby posiadanych hoteli własnościowych na rzecz prowadzenia działalności hotelowej w budynkach należących do innych inwestorów.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.