Marvipol zainwestuje w grunty, myjnie i salony

Biurowiec Prosta Tower w Warszawie wynajęty  jest w 65 proc. Marvipol zajmuje około 20 proc. powierzchni budynku.

Marvipol planuje przeznaczyć 86 mln zł na zakup gruntów, rozwój sieci salonów samochodowych oraz myjni. Pieniądze na inwestycje firma zamierza pozyskać z emisji akcji niemych na warszawskiej giełdzie.

Zapisy na akcje rozpoczną się 26 listopada. Na chętnych czeka 7,4 mln akcji, z czego dla inwestorów indywidualnych przeznaczono 2,5 mln sztuk. Stanowi to w sumie około 16,7 proc. w podniesionym kapitale spółki. Cena za akcję wynosi 12, 3 zł, a firma kusi 13 procentową stopą dywidendy.

Stawiają na mieszkaniówkę
Zgromadzone w ten sposób środki firma zamierza przeznaczyć na akwizycje gruntów pod inwestycje mieszkaniowe, głównie w Warszawie. Na ten cel na być przeznaczone około 55 mln zł. Deweloperka ma się stać wiodącą działalnością firmy. Choć nie należy się raczej spodziewać następców Prostej Tower w Warszawie, otwartego w 2011 r. biurowca, który jest wynajęty w 65 proc. Przedstawiciele spółki zerkają raczej w stronę mieszkaniówki.

Więcej salonów i myjni
Reszta środków z emisji akcji przeznaczona ma być na rozwój biznesu samochodowego, czyli sieć salonów i punktów serwisowych oraz myjnie samochodowe. Grupa Marvipol jest generalnym importerem lub wyłącznym przedstawicielem na Polskę takich marek, jak: Aston Martin, Jaguar, Lotus, Land Rover, Caterham i Range Rover.
– Planujemy powiększenie sieci salonów samochodowych i punktów serwisowych. Interesuje nas głównie Mazowsze, ale zerkamy też z zainteresowaniem na inne zakątki kraju, np. Białystok – mówi Mariusz Książek, prezes Marvipolu.

Najmniejsza część przychodów firma pozyskuje z myjni samochodowych. W tym przypadku zapowiada jednak rewolucję. Na razie w portfelu spółki jest siedem myjni Robo Wash Center (sześć ręcznych w Warszawie i nowo otwarta – automatyczna – w Koninie). W przyszłym roku firma zapowiada otwarcie około 15 nowych myjni, a z każdym kolejnym rokiem ma przybywać po mniej więcej 18 nowych obiektów. – Nie wykluczamy też przejmowania gotowych obiektów – zapowiada Mariusz Książek.
Marvipol prowadzi też rozmowy z dwiema sieciami handlowymi w sprawie uruchamiania w sąsiedztwie ich sklepów, stacji mycia samochodów. Z jednym z tych podmiotów, siecią Kaufland, zawarta została już umowa o współpracy, w ramach której powstała stacja w Koninie.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.