Tu jesteś:

Za kilka lat ponad połowa przychodów LPP ma pochodzić z zagranicy

LPP planuje otworzyć w tym roku cztery sklepy Reserved w Niemczech, a docelowo ma ich przybywać co roku dziesięć. Gdańska spółka wchodzi obecnie na rynek w Katarze i hamuje inwestycje w Rosji mimo ponad 20-proc. dynamiki sprzedaży. Po tym, jak marka Reserved zdobędzie uznanie klientów, LPP chce oferować na rynkach zagranicznych inne brandy i w perspektywie kilku lat przewiduje wzrost udziału zagranicy w przychodach do 50 proc., a potem przekroczenie tego progu.

– Od wielu lat rozwijamy się w dużym tempie i w każdym okresie szykujemy się do rozwoju w kolejnym. W pierwszym półroczu tego roku bardzo dużo zrobiliśmy, przygotowując się do wejścia na rynek niemiecki, chorwacki oraz do otwarcia pierwszych sklepów franczyzowych na Półwyspie Arabskim – mówi z agencji informacyjnej Newseria Inwestor Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP SA.

W pierwszym półroczu 2014 r. LPP odnotowało 152,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 139,03 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 2,13 mld zł wobec 1,74 mld zł w pierwszej połowie 2013 r.

Mimo trwającego konfliktu między Rosją a Ukrainą LPP zwiększyło sprzedaż na Ukrainie i w Rosji do 500,3 mln zł (wzrost o 19,9 proc. rok do roku). Na polskim rynku dynamika wzrostu sprzedaży wyniosła 22,7 proc. w ujęciu rocznym, z kolei w pozostałych krajach UE – 25,1 proc. rok do roku. W pierwszym półroczu LPP otworzyło 168 sklepów o łącznej powierzchni około 85 tys. mkw., w tym 91 sklepów za granicą. W drugiej połowie 2014 r. gdańska spółka chce otworzyć 4 sklepy w Niemczech i 5 w Chorwacji. W planach są także inne rynki Europy Zachodniej, a także Bliski Wschód, gdzie LPP zaczyna ekspansję od Kataru.

– Naszą największa marką jest oczywiście Reserved – około 50 proc. przychodów ze sprzedaży realizujemy dzięki tej marce. Jest to brand, który ma w swojej ofercie produkty dla najszerszego grona klientów, bo od niemowlaka aż do starszego pana, krótko mówiąc, każdy może tam znaleźć coś dla siebie – mówi Pachla.

W pierwszych 6 miesiącach 2014 r. sprzedaż marki Reserved wyniosła 1,055 mld zł, Cropp – 0,33 mld zł, House – 0,269 mld zł, Mohito – 0,243 mld zł oraz Sinsay – 0,088 mld zł. Pachla twierdzi, że żadna z nich nie jest obecnie priorytetowa pod względem nakładów inwestycyjnych. Spółka pracuje jednak nad nową marką, która ma się pojawić w połowie 2016 r.

– Wszystkie marki mają zbliżone wyniki, jeśli uwzględnimy wielkości sieci sklepów. Nie ma takiego brandu, w który należałoby szczególnie inwestować. Nasze inwestycje dotyczą raczej rozwoju sieci – zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami – uważa Pachla.

Obecnie 1/3 przychodów LPP jest generowana na rynkach zagranicznych, ale ich udział będzie się konsekwentnie zwiększał, bo ambicją spółki jest być firmą globalną, jak zapewnia Dariusz Pachla.

– Struktura przychodów zmienia się od kilku lat na rzecz zwiększenia udziału tych spoza granic Polski i będzie zmieniała się w dalej z tego powodu, że rynek polski jest już bardzo nasycony naszymi sklepami. Sądzę, że w ciągu kilku najbliższych lat 50 proc. naszych przychodów będziemy osiągali poza granicami Polski – przewiduje wiceprezes LPP.

Źródło: newseria.pl

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×