Tu jesteś:

Warszawa: Centrum handlowe zamiast Muzeum Kolejnictwa?

Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP SA

Działka, na której znajduje się Muzeum Kolejnictwa, jest bardzo atrakcyjna z punktu widzenia komercyjnego –  to nawet trywializm, i chcemy ją zagospodarować komercyjnie – mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP SA, w wywiadzie dla THE CITY.*

Jarosław Bator: Bardzo nam zależy na Muzeum Kolejnictwa, ale niekoniecznie w tej lokalizacji. Złożyliśmy zastępcze propozycje, jesteśmy znowu w sporach sądowych. Otrzymaliśmy wyrok pierwszej instancji na naszą korzyść, ale ponieważ jesteśmy spółką kolejową, to zależy nam, żeby się z muzeum dogadać. Co do terenów, zaczęliśmy na razie zupełnie niezobowiązujące rozmowy i część deweloperów jest zdania, że najlepsze będzie centrum handlowe. Ale nie znamy dokładnych zamierzeń Jupitera, z drugiej strony mamy Złote Tarasy, a niedaleko dwa ogromne centra handlowe.

TC: A naprzeciwko hotel…

No właśnie, jest spore nasycenie rynku. Ale może wszystko zależy od koncepcji tego centrum handlowego w tym miejscu? W każdym razie na pewno zabudowa komercyjna, ja też nie wykluczam na pewnej części mieszkaniówki. Po sąsiedzku powstaje przecież 19. Dzielnica.

Projekt będzie realizowany przy współpracy z deweloperem czy raczej PKP sprzeda działkę?

Jarosław Bator: Nad tym się zastanawiamy. Jeżeli w grę wchodzi budowa centrum komercyjnego, to preferujemy partnerstwo, dlatego że musimy odzyskać dworzec i mieć kontrolę nad tym, co się z projektem dzieje. Jeśli koncepcja zabudowy uwzględnia elementy które trzeba zrealizować nad torami, to trzeba się zastanowić, tak jak w przypadku Warszawy Głównej, czy pewnych funkcji np. parkingowych, nie przesunąć nad tory, które leżą w wykopie i wydają się idealnym miejscem, żeby położyć płytę i ją zabudować. Prawdę mówiąc, mieliśmy już taką koncepcję. W tym wypadku nasz udział jest wskazany, bo chcemy mieć kontrolę, co i w jaki sposób się dzieje nad torami. Z drugiej strony jeżeli grunt jest czysto komercyjny, tak jak działka na Chmielnej, którą w zeszłym roku sprzedaliśmy HB Reavis, to w grę wchodzi również sprzedaż.

*Więcej o planach PKP w czerwcowym wydaniu Magazynu THE CITY.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×