Tu jesteś:

T-Mobile Polska inwestuje w sklepy i jakość

T-Mobile Polska chce inwestować  w rozwój własnej sieci sklepów i poprawę jakości obsługi klienta. 

T-Mobile Polska na kolejne kwartały w planach ma  m. in. poprawę jakości obsługi, pozyskiwanie nowych klientów, a także rozwój sieci sklepów własnych. 

Zdaniem prezesa T-Mobile Polska Andreasa Maierhofera, w kolejnych latach operatorzy będą musieli być bardziej ostrożni jeśli chodzi o ceny. Nie da się ciągle obniżać cen bez wpływu na rentowność. 

W planach spółki na kolejne lata są też pełna automatyzacja usług online i rozwój aplikacji mobilnej. T-Mobile nie chce się skupiać na jednym kanale, a rozwijać pełne portfolio usług. W tym związanych z cyberbezpieczeństwem, inteligentne miasta czy inteligentne projekty energetyczne. 

Przychody spółki spadły w III kwartale o 1,2 proc. do 1,6 mld zł. Liczba klientów  obniżyła się o 924 tys. rok do roku, do 10,297 mln, w efekcie w usługach prepaid. Liczba abonentów wzrosła o 256 tys. rok do roku.

Skorygowany zysk EBITDA T-Mobile Polska w trzecim kwartale spadł o 30,9 proc. do 375 mln zł, a marża zysku obniżyła się do 23,4 proc. (33,5 proc. przed rokiem). Niższa EBITDA w III kw. jest wynikiem związanych z tym inwestycji i wpływu regulacji roamingowych w UE.

W III kw. baza klientów usług abonamentowych T-Mobile Polska zwiększyła się kwartalnie o 56 tys. do 6,797 mln. Z kolei baza klientów usług prepaid wyniosła 3,5 mln i zmniejszyła się o 10 tys. numerów rok  do roku. 

Spadek liczby klientów usług prepaid w porównaniu z ub.r. jest związany z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji kart SIM. Spółka podała też, że przychody z usług mobilnych wyniosły 1,485 mld zł i były niższe o 1,5 proc. w porównaniu z wynikami z ub. roku.  

Źródło: PAP Biznes

Średnia ocena

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×