Tu jesteś:

Rekordy na rynku e-commerce bodźcem do działania dla firm kurierskich

Międzynarodowy handel internetowy osiąga obecnie dynamikę wzrostu rzadko oglądaną na rynkach detalicznych. Jak wynika z raportu firmy DHL Express, dostawcy ekspresowych przesyłek międzynarodowych, ten segment e-handlu rośnie w tempie ok. 25 proc. rocznie, a w 2020 roku jego wartość sięgnie 900 mld dol. Transgraniczna wymiana towarów, wynikająca z transakcji zawieranych online, będzie wówczas odpowiadać za aż 22 proc. całego globalnego rynku e-commerce.

- Na ten trend powinni zwrócić uwagę wszyscy sprzedawcy detaliczni, gdyż stwarza on dla nich niespotykaną na co dzień szansę globalnego rozwoju - mówi Edwin Osiecki, Prezes ds. Sprzedaży i Marketingu w DHL Express. Jak wynika z raportu, po uruchomieniu handlu międzynarodowego e-sprzedawcy mogą liczyć na aż 10 proc. wzrost sprzedaży. Co więcej - około 20 proc. transgranicznych transakcji zakupu ma wartość powyżej 200 dol. – jest to poziom wyższy niż na krajowych rynkach e-handlu, zapewniający szczególnie duży potencjał zyskowności.

Produktami najlepiej sprzedającymi się w e-handlu transgranicznym są od lat ubrania i elektronika, ale nowe szanse kryją się przede wszystkim w kategoriach do niedawna niedocenianych - np. kosmetykach, środkach do pielęgnacji zwierząt oraz napojach i żywności czy sprzęcie sportowym. Wszystkie one mają szczególnie duży potencjał w segmencie premium. Warunkiem wykorzystania tych szans są jednak komfortowe i efektywne usługi kurierskie – które swą wysoką jakość muszą udowodnić w warunkach narastającego popytu na transgraniczne dostawy. - Ten popyt będzie stale się zwiększać. Klienci, kupując za granicą produkty premium, chętniej kierują się do sklepu oferującego dogodną, szybką i bezpieczną dostawę – podkreśla Edwin Osiecki.

Dla firm kurierskich wyzwanie to oznacza potężny bodziec do innowacyjności – czego efekty już widać. Ich przykładem jest zaprezentowana przez DHL Express najnowsza aplikacja MyDHL+ z inteligentnym interfejsem, upraszczająca i przyspieszająca proces nadawania wysyłek międzynarodowych. Nadawca może teraz przebrnąć przez cały proces wysyłki transgranicznej sprawniej niż dotychczas.

Z MyDHL+ mogą korzystać wszyscy, począwszy od globalnych korporacji, a skończywszy na małych firmach oraz osobach prywatnych. Wystarczy zarejestrować się w MyDHL+, by uzyskać dostęp do całego zbioru narzędzi logistycznych online, zebranych na jednej przyjaznej dla użytkownika platformie. Co istotne – można ją sprofilować pod kątem potrzeb np. dla klientów biznesowych (mających niekiedy bardzo rozbudowane potrzeby co do funkcjonalności) oraz nadawców indywidualnych (w tym takich, którzy międzynarodową przesyłkę wysyłają po raz pierwszy).

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×