Tu jesteś:

Redan podlicza wrzesień

Grupa Redan podała szacunkowe przychody ze sprzedaży we wrześniu br. Obroty właściciela marek Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci TextilMarket wyniosły 41,4 mln zł i obniżyły się r./r. o 1 proc. Segment dyskontowy poprawił sprzedaż kontynuując wzrostowy trend z poprzednich miesięcy. W części modowej także osiągnięto poprawę sprzedaży. Na pogorszenie wyniku tego sektora działalności wpłynęły jednak utrzymujące się negatywne zmiany kursów walutowych związane ze sprzedażą na rynku ukraińskim i rosyjskim.

„We wrześniu dominowała ciepła i słoneczna pogoda, w efekcie czego nie wystąpił wyraźny impuls zakupowy związany z sezonową wymianą odzieży. Mimo tego oceniamy zrealizowaną w tym miesiącu sprzedaż z umiarkowanym optymizmem”- powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan. Podkreślił, że wzrostowy trend osiąganych obrotów kontynuowała sieć dyskontowa TextilMarket. „Wzrost poziomu sprzedaży segmentu dyskontowego jest wciąż większy niż tempo przyrostu powierzchni handlowej. To potwierdza, że oferta sieci TextilMarket jest coraz bardziej ceniona przez klientów. Także w części modowej poprawiliśmy sprzedaż zrealizowaną na rynku krajowym. Uzyskaliśmy tutaj wyraźne wzrosty obrotów w przeliczeniu na powierzchnię handlową. Jesteśmy przekonani, że kolekcja się podoba. Na pogorszenie obrazu całego segmentu modowego negatywny wpływ mają jednak w ciąż różnice kursowe związane ze sprzedażą na Ukrainie i w Rosji – dodał Bogusz Kruszyński.

We wrześniu 2014 r. przychody Grupy Redan wyniosły 41,1 mln zł, czyli o 1 proc. mniej niż w roku ubiegłym. Z tego 2,4 mln zł obrotów Grupy zostało uzyskane poprzez sprzedaż internetową, która we wrześniu 2014 r. spadła w tym kanale o prawie 8 proc. r./r. Na koniec września powierzchnia handlowa sieci Grupy wyniosła 103,9 tys. mkw., co oznacza wzrost o 3,7 proc. w porównaniu do września roku 2013. Narastająco od początku roku obroty Grupy Kapitałowej wzrosły o 6,5 proc. i wyniosły 349 mln zł.

Sieć dyskontów odzieżowych TextilMarket we wrześniu br. wypracowała 23,3 mln zł obrotów, czyli o ponad 6 proc. większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 300 sklepów własnych o łącznej powierzchni 64,4 tys. mkw. i była o ponad 5 proc. większa niż we wrześniu 2013 r.

W sektorze modowym wrześniowa sprzedaż odzieży i akcesoriów marek Top Secret, Troll i Drywash była o ok. 9 proc. niższa niż przed rokiem i wyniosła 18,1 mln zł. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży marek modowych we wrześniu 2014 r. wzrosła o 1% względem września 2013 r. i wyniosła 39,6 tys. mkw.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×