Tu jesteś:

Polska na celowniku światowych marek

Colin Waddell

Colin Waddell

Eksperci CBRE zapowiadają dalszą ekspansję światowych marek w sektorze powierzchni handlowych. Co piąty globalny brand planuje otwarcie w 2013 r. po więcej niż 30 sklepów.

Polska jest piąta na liście europejskich państw cieszących się największym zainteresowaniem brandów. Liczba planowanych do otwarcia sklepów światowych marek w Polsce w 2013 r. wynosi około 140, co stawia kraj na trzecim miejscu pod względem skali planowanej ekspansji, po Niemczech i Hiszpanii – wynika z najnowszego raportu CBRE.

Zdaniem ekspertów agencji detaliści będą mieli w 2013 r. problemy ze znalezieniem powierzchni odpowiadających ich oczekiwaniom. Przy ograniczonej podaży nowej powierzchni spełniającej te kryteria.

Zdaniem CBRE, europejski rynek najmu powierzchni komercyjnych pozostanie w roku 2013 relatywnie stabilny, przy czym wzrost stawek czynszu będzie ograniczony do nielicznych, najlepszych obiektów handlowych i biurowych, gdzie popyt przewyższa podaż.

Nieźle na arenie europejskiej wypada Polska, zwłaszcza jeśli chodzi o segment biurowy. Gdy w całej Europie popyt na powierzchnie biurowe spadł w 2012 r. o 7 proc., w Polsce wzrósł on o 9 proc.

– Choć może to nie być bardzo widoczne w 2013 r., spodziewamy się, że optymizm gospodarczy będzie stopniowo wzrastał, szczególnie w drugim półroczu i później. Popyt ze strony najemców powierzchni logistycznych i biurowych utrzyma się na obecnym zdrowym poziomie, a inwestorzy będą nadal interesować się polskimi aktywami – prognozuje Colin Waddell, dyrektor zarządzający CBRE w Polsce.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×