Tu jesteś:

Obiekty po rewitalizacji

W największych polskich miastach rewitalizacja jest już dobrze zauważalnym trendem deweloperskim. W Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łódzi czy Warszawie deweloperzy nadają nowe życie perełkom architektury wprowadzając do nich nowe funkcjonalności. Są i tacy, którzy trend ten chcą wprowadzić także do mniejszych metropolii widząc w tym nie tylko walory biznesowe, ale także realną korzyść dla miast i ich mieszkańców. Calisia One - rewitalizowany przez FB Antczak kompleks hotelowo-biznesowo-kulturalny w Kaliszu może być przykładem tego, dlaczego warto zająć się rewitalizacją także w mniejszych ośrodkach.

Dziś coraz częściej doceniamy rolę budynków, które są w przestrzeni miejskiej "od zawsze". To one przypominają o kulturze i złożoności miasta, jego historii. Jednym słowem dają poczucie trwałości i dziedzictwa. Są - mimo że często zrujnowanym - to jednak symbolem, punktem odniesienia dla mieszkańców i odwiedzających.

Sukcesy zrealizowanych do tej pory  w kraju projektów - i to niezależnie od ich przeznaczenia - pokazuje, że historia to czynnik przyciągający zarówno biznes jaki i mieszkańców. Łódzka Manufaktura, warszawska Hala Koszyki, Fabryka Wełny Pabianice - to  przykłady miejsc, które z niszczejących przez lata obiektów, przekształciły się w nowe wizytówki swoich miast.

Realizowany w Kaliszu kompleks powstaje w założonej w 1878 r., przez Gustawa Arnolda (I) Fibigera, fabryce fortepianów i pianin. To miejsce, gdzie wytwarzano instrumenty stylowe na specjalne zamówienie, a w czasie wojny także meble. Fortepiany produkowane w fabryce prezentowano w 1885 r na Wystawie Warszawskiej, a 50 lat później, w 1939 r. na Wystawie Światowej w Nowym Jorku.

„Calisia” została kupiona przez firmę Antczak w październiku 2015 r. Deweloper zamierza przywrócić obiektowi dawną świetność -  w tej przestrzeni, powstanie kompleks hotelowo-biznesowo-kulturalny tworząc nową tkankę miejską w jednej z najbardziej eksponowanych lokalizacji w samym sercu miasta, przy ul. Fryderyka Chopina 9. Uzupełnieniem kompleksu będzie zrewitalizowany dziedziniec fabryki, który stanie się przestrzenią publiczną dostępną dla mieszkańców.

Potencjał jaki stoi za pomysłem FB Antczak doceniły już międzynarodowe marki. Właśnie w Calisia One zostanie otwarty pierwszy w okolicy hotel  sieci Hilton Worldwide - światowego lidera branży hotelarskiej. Marka Hilton w swoim portfolio posiada trzynaście marek i ponad 4700 hoteli zlokalizowanych w 104 krajach. Kaliski hotel umiejscowiony w dobudowanej części inwestycji, zajmie ok 3000 mkw. powierzchni i będzie dysponował blisko 100 pokojami, salami konferencyjnymi, centrum fitness, SPA oraz basenem.

Przestrzeń biurowo-usługowa w standardzie klasy A, zajmie ok. 4000 mkw. Układ pięter pozwala na elastyczną i efektywną aranżację powierzchni biurowej zarówno w formule "open space" jak i z podziałem na pokoje biurowe. Piętra mają powierzchnie ok. 450 mkw. Inwestor zakłada ich wynajem w całości lub z podziałem na mniejsze moduły.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×