Tu jesteś:

Niemcy liderem branży handlowej na świecie

Beata Kokeli, Senior Dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE

Niemcy, w których 40 proc. międzynarodowych firm z sektora retail zamierza otworzyć sklepy w 2014 r., są najbardziej popularnym rynkiem handlowym na świecie. Polska zajmuje 13 pozycję -  wynika z najnowszego badania CBRE.

Niemcy zdecydowanie wyprzedzają Francję, Wielką Brytanię, Austrię i Chiny w rankingu najpopularniejszych rynków powierzchni handlowych na świecie. Międzynarodowych najemców przyciąga możliwość wzięcia na celownik 20 dużych miast na pojedynczym rynku. Ponad 40 proc. najemców handlowych planuje otworzyć sklepy w Niemczech w 2014 r., a jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie firmy z Europy, liczba ta rośnie do 70 proc. Niemcy są zarazem drugim największym celem dla najemców amerykańskich.

Ilość firm planujących ekspansję na dużą skalę zwiększyła się znacznie w 2014 r., odzwierciedlając rodzące się na nowo zaufanie na globalnych rynkach handlowych. Ponad jedna trzecia (35%) najemców zamierza poszerzyć portfolio sklepów o 40 lokali lub więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Spośród tych, którzy planują otworzyć 40 i więcej lokalizacji, najwyższą aktywność można zaobserwować w przypadku marek odzieżowych ze średniej i wyższej półki - na każdą z tych branż przypada jedna trzecia aktywności. 

- Wzrost zaufania i ożywienie w międzynarodowej społeczności najemców handlowych zaowocowały powrotem planów ekspansji na dużą skalę. Chociaż tempo wzrostu spadło w ostatnich latach, najemcy działający globalnie jasno wyrażają zainteresowanie inwestycjami w sieci obiektów handlowych w 2014 r. Szeroki zakres rynków, które wybierają, podkreśla stałe znaczenie ekspansji międzynarodowej - mówi Peter Gold, dyrektor międzynarodowego działu powierzchni handlowych w CBRE. -  Niemcy zajmują czołową pozycję, jako rynek cieszący się największym zainteresowaniem najemców w bieżącym roku. Atrakcyjność tego rynku odzwierciedla siłę i skalę gospodarki oraz sukcesy dużych marek nowo przybyłych na rynek – dodaje Gold.

Polska w rankingu CBRE zajęła 13 pozycję. - W 2013 r. odnotowano wejście 23 nowych, międzynarodowych sieci handlowych na polskim rynku. Najwięcej najemców pojawiło się w sektorze odzieżowym - 13 firm, wśród których można wymienić marki takie, jak: Karl Lagerfeld, H.E. by Mango, Hollister, Manila Grace czy Armani Jeans. Aktywnością wykazały się także sieci handlowe oferujące artykuły wyposażenia wnętrz - 4 marki: H&M Home, Ixina, Present Time, czy Laura Ashley. Pod względem kraju pochodzenia, w 2013 r. na polskim rynku rozpoczęło działalność 6 najemców z Francji, 3 z Włoch oraz po dwóch z Danii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz USA. 14 proc. międzynarodowych najemców planuje ekspansję w Polsce w 2014 roku, co daje nam 13 miejsce na liście 60 krajów uwzględnionych w badaniu - mówi Beata Kokeli, Senior Dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×