Tu jesteś:

Na Facebooku nie ma drogi na skróty

Patrycja Rabińska, Mariel&Haan Communications

Do walki o liczbę polubień na Facebooku już jakiś czas temu dołączyły wybrane firmy z sektora nieruchomości, uznając „lajki” jako jeden z kluczowych wskaźników, który mierzy popularność osób, organizacji, czy produktów.

Nie da się ukryć - czasy się zmieniają. Tradycyjna reklama – spoty w telewizji, zdjęcia w gazetach, billboardy, czy ulotki przestają być wyłącznymi, a nawet głównymi kanałami komunikacji marketingowej. Działania marketingowe i PR-owe coraz mocniej przenoszą się do Internetu, a szczególnie w ostatnich czasach – na Facebooka i inne portale społecznościowe. Wiele firm traktuje Facebooka jako swoją tablicę ogłoszeń.

Facebook to serwis dla każdej branży, o ile fanpage jest prowadzony z pomysłem. Należy jednak pamiętać, że celem zarządzania fanpage’a nie jest niespotykana dotychczas liczba fanów, a realna komunikacja - zarówno z klientami, jak i w ogóle otoczeniem biznesowym. Facebook, który jest regularnie odwiedzany przez ogromną liczbę ludzi, staje się fantastyczną platformą do budowania komunikacji, dlatego - szczególnie w „trudnych” branżach - warto jest skupić się na tworzeniu atrakcyjnych (i angażujących!) treści zamiast na  kupowaniu fanów.

Będzie to dobra inwestycja, w przeciwieństwie do pustych polubień przez „realnych fanów” z dalekich krajów Azji, którzy nigdy nie polubią postów, a tym bardziej ich nie skomentują, bądź nie podzielą się ze znajomymi. O skorzystaniu z ofert specjalnych czy wzięciu udziału w eventach promowanych przez dane centrum handlowe, czy zarządcę budynku biurowego nie mówiąc.

Jest dużo firm, które nie do końca rozumieją tę różnicę, a co za tym idzie mają niewielu fanów i jeszcze mniej aktywności na fanpage’u. Nie ma też co się oszukiwać – atrakcyjnych treści nie da się stworzyć „w wolnej chwili”. Dlatego lepiej w ogóle nie prowadzić fanpage’a, niż mieć kiepski. Bo, jak wiemy, na Facebooku nie ma drogi na skróty.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×