Tu jesteś:

Miasto jako platforma komunikacyjna

Tadeusz Osowski, dyrektor Biura Cyfryzacji Miasta Urząd Miasta St. Warszawy

Do tej pory miasta w Polsce działają w taki sposób, że przychodzi biznes, ma propozycje, np. „inteligentne światła” lub „inteligentny parking” potem miasto to wdraża poprzez swoje wydziały i urzędników. Każdy działa osobno. Naszą rolą jako Biura Cyfryzacji, które niedawno powstało,  jest „wiązanie” tych projektów, by były ze sobą kompatybilne, by uzyskać efekt synergii.  - komentuje Tadeusz Osowski, dyrektor Biura Cyfryzacji Miasta Urząd Miasta St. Warszawy.

Tadeusz Osowski, dyrektor Biura Cyfryzacji Miasta Urząd Miasta St. Warszawy:

Chodzi o to, by nie były to rozwiązania wzajemnie się wykluczające, ani powielające. Chcemy wiedzieć, jak te wszystkie działania, oparte na nowoczesnej technologii połączyć ze sobą, by na koniec miasto miało z tego korzyść. Jesteśmy tu oczywiście zwolennikiem smart city. Patrzymy w przyszłość i dążymy do  budowania miasta jako systemu platform komunikacyjnych i systemu informatycznego

Platforma dla rzeczy z Internetu, do danych z różnych systemów, także - dla przedstawiania online mieszkańcom bieżącej sytuacji w mieście. Nie tylko wtedy, gdy chcą o coś zapytać, ale by mieli stały podgląd, co się w mieście dzieje w czasie rzeczywistym. Wtedy mieszkaniec może czuć się częścią życia Warszawy. Biuro właśnie powstało, aby skoordynować wszystkie usługi przydatne mieszkańcom, dotąd rozproszone w oddzielnych systemach informatycznych.

Uważamy, że Warszawa powinna mieć politykę cyfryzacyjnej transformacji - tak jak inne wielkie miasta na świecie. 

To przecież stolica, powinniśmy równać do najlepszych, do innych miast europejskich, by móc konkurować na  globalnym rynku.

W ramach polityki cyfryzacyjnej, Biuro ma już swoje sztandarowe projekty. Jeden z nich- bardzo duży projekt- dotyczy zmiany całej komunikacji miasta. Zamierzamy wprowadzić tzw. Miejską Kartę Zintegrowaną. Będzie to zmiana jakościowa-  chodzi o to, by  Karta była nie tylko wejściem do transportu,- autobusu czy metra, ale do wszystkich usług miasta. Będzie to połączone z  programem lojalnościowym, aby ludzie, którzy korzystają z pewnych usług mogli mieć gratisy za to, że aktywizują się, że działają na potrzeby miasta. Dla mieszkańców, którzy w tym mieście pracują, płacą podatki, wnoszą coś od siebie, chcą tu żyć.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×