Tu jesteś:

Marvipol się dzieli

Nowa strategia zakłada, że grupa Marvipol będzie podzielona na dwa podmioty: deweloperski i motoryzacyjny. Segment spółek motoryzacyjnych zostanie wprowadzony na Giełdę Papierów Wartościowych w drugim półroczu przyszłego roku. Do 2018 r. spółka zainwestuje w nim 60 mln zł. Znaczna część tych środków ma pochodzić z IPO.

- Na poziomie operacyjnym nie ma synergii między segmentem deweloperskim, motoryzacyjnym i myjni samochodowych. Występują one na poziomie właścicielskim. Dlatego zdecydowaliśmy o podzieleniu biznesu - powiedział na konferencji wiceprezes Paweł Szymański.

W strategii grupy Marvipol na lata 2014-2020 założono, że segment spółek motoryzacyjnych zostanie skoncentrowany w spółce M Automotive Holding. Akcjonariusze Marvipol SA w ramach procesu podziału i upublicznienia staną się akcjonariuszami tej spółki. Niewykluczone jest podwyższenie kapitału M Automotive Holding.

Założenia finansowe dla segmentu motoryzacyjnego, zapisane w strategii, to marża operacyjna na poziomie co najmniej 8 proc. oraz dług netto nieprzekraczający poziomu 2xEBITDA.

Spółka zapowiada, że w przypadku spadku zadłużenia netto poniżej poziomu założonego w strategii oraz przy braku kapitałochłonnych inwestycji, zarząd może wydać pozytywną rekomendację odnośnie wypłaty dywidendy.

Szymański poinformował, że ze względu na brak synergii z pozostałymi segmentami, ograniczony potencjał wzrostu i brak charakteru strategicznego, z grupy ma zostać wyłączony segment myjni.

Źródło: Bankier.pl

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×