Tu jesteś:

MCI inwestuje w sklep internetowy Answear.com, w planach europejska ofensywa

Fundusz MCI Management - poprzez swój subfudusz MCI TechVentures - zainwestował kilka milionów zł w mniejszościowy pakiet w WearCo, właściciela sklepu internetowego Answear.com. Spółka zamierza zbudować monobrandowe e –sklepy i ma ambitny plan europejskej ofensywy.

– Answear.com pod kątem kadry i biznesplanu został skonstruowany jako lider rynku. Mocny start, czyli duże inwestycje, własne magazyny, doświadczeni menadżerowie, 15-tysięczna baza produktów są tego dowodem – podkreśla Sylwester Janik, członek zarządu MCI zarządzający funduszem MCI TechVentures.  Answear.com działa od 2 i pół roku i zbliża się do progu rentowności. Dotychczasowe inwestycje kosztowały kilka milionów euro. Jednak to nie rentowność, ale zasięg będzie celem na najbliższe miesiące.  Na razie miesięczna liczba użytkowników sklepu oscyluje wokół 550 tys. Tyle samo ma m.in. klub zakupowy Złote Wyprzedaże, a niemieckie Zalando ma ponad dwa mln odwiedzających. MCI ma odpowiednie zaplecze, bo przez kilka lat był udziałowcem czeskiego potentata Mall.cz, a obecnie fundusz zaangażował się w rosyjski klub zakupowy KupiVip.

– Według prognoz to polski e – commerce będzie wśród liderów rozwoju w Europie. Dlatego podwoimy liczbę produktów, wzmocnimy marketing, zbudujemy monobrandowe e-sklepy. I wyjdziemy z ofertą za granicę, żeby zgarnąć jak najwięcej dla siebie – zapowiada Krzystof Bajołek, jeden z twórców odzieżowego Artmana i szef WearCo. Bajołek współtworzył marki House i Mohito, główne aktywa Artmana, za które LPP zapłacił niemal 400 mln zł. Na celowniku Answear.com są Czechy, Słowacja, Ukraina, Węgry Białoruś.

Źródło: Puls Biznesu

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×