Tu jesteś:

Instytut Retail & e-Commerce otwarty

19. października w restauracji i oranżerii Villa Foksal w Warszawie odbyło się Uroczyste Otwarcie Retail & e-Commerce Institute, niezależnego ośrodka dialogu, badań i analiz centrów i sieci handlowych oraz e-commerce. W wydarzeniu udział wzięło ponad 120 prezesów i dyrektorów generalnych największych firm z branży centrów i sieci handlowych oraz członkowie Rady Strategicznej i Ekspertów.

Gościem specjalnym spotkania był Minister Środowiska, Maciej Grabowski oraz członkowie Rady Strategicznej: Prof. Wiesław Władyka, Jacek Żakowski, Leszek Sikora (Prezes ECE Projektmanagement), Tomasz Malicki (Prezes Gino Rossi SA i Simple CP), Marek Skała oraz członkowie Rady Ekspertów organizacji.

„Instytut to think tank, ośrodek dialogu, badań i analiz. Naszą ambicją jest stworzenie organizacji merytorycznej, eksperckiej, która przyczyni się do rozwiązania najtrudniejszych, realnych problemów i trudności z jakimi zmaga się dziś nasza branża. Tych w zakresie komunikacji, marketingu i wizerunku centrów i sieci handlowych, ale także leasingu, asset management, kwestii związanych z zarządzaniem centrami i sieciami handlowymi, kwestii prawnych, strukturalnych i tych, które zostaną określone przez firmy wspierające Instytut jako ważne i celowe. Chcemy przyczynić się do zainicjowania jakościowych zmian i pracy nad żywą tkanką retailu”, powiedziała Anna Szmeja- Kroplewska, Prezes Instytutu.
 
Na efekty prac Instytutu nie będzie trzeba długo czekać. Organizacja podjęła już kilka ważnych debat: o polityce ciągłych promocji i wyprzedaży w centrach handlowych w Polsce, o przyczynach sukcesów i niepowodzeń sieci handlowych, które w ostatnich latach weszły do Polski czy wreszcie nad konsekwencjami procedur konkursów ofert i przetargów na zarządzanie centrami handlowymi, do których profesjonalni zarządcy coraz rzadziej przystępują. To ważne zagadnienia z punktu widzenia przyszłości i jakości obiektów handlowych w kraju.

„Rozpoczynamy bardzo ambitnie – od zbierania informacji o sieciach handlowych bo tych na polskim rynku nie ma zbyt wiele oraz od projektu RTI czyli Indeksów sprzedaży sieci handlowych. Już w listopadzie powstaną pierwsze raporty dla mody damskiej, obuwia i biżuterii. Cały czas prowadzimy rozmowy z firmami, które zachęcamy do dołączenia do tego projektu. Sieci handlowe będą raportowały nam wyniki sprzedaży tygodniowo, dla centrów i  ulic handlowych oraz sprzedaży online. Aby dana kategoria raportowania została uruchomiona musimy zebrać firmy posiadające łącznie 70-80% udziału w rynku.  Tworzone w Instytucie wskaźniki, raporty i analizy mają być rzetelne i wiarygodne, powiedziała Anna Szmeja – Kroplewska, Prezes Instytutu”.
 
Poprzez organizowane spotkania i projekty Retail & e-Commerce Institute chce włączyć w swoje działania osoby tworzące zarówno tradycyjne jak i nowoczesne formaty handlowe, przełamywać utarte schematy i pobudzać do innowacyjnego myślenia. Wokół Instytutu skupiona jest społeczność ekspertów znających branżę centrów i sieci handlowych oraz e-commerce, mających ogromną wiedzę i doświadczenie, ale również osoby i organizacje nie związane z nią, które pomogą ekspertom spojrzeć na rynek z nowej perspektywy.

Średnia ocena

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×