Tu jesteś:

Grupa Redan odzyskała rentowność

Textil Market

Grupa Kapitałowa Redan w 2013 r. osiągnęła znaczącą poprawę efektywności wypracowując zysk na wszystkich poziomach rachunku wyników.

- Poprawa wyników jest efektem konsekwentnego wdrażania działań optymalizujących w obu segmentach działalności Grupy. Zwiększyliśmy przychody oraz marżę handlową dzięki poprawie oferty. Jednocześnie w efekcie wdrożonego programu oszczędnościowego znacząco obniżyliśmy koszty bieżącej działalności. Takie zmiany wypracowaliśmy zarówno w części dyskontowej, jak i modowej  - stwierdził Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Redan SA.

Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket w minionym roku uzyskała 468,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 6,4 proc. w porównaniu do 2012 r. W tym okresie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu spadły 4,7 proc. licząc r./r. do 186,6 mln zł. W efekcie Grupa osiągnęła w 2013 r. zysk na sprzedaży w wysokości 10,3 mln zł, względem 10,2 mln zł straty w 2012 r. Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) miniony rok zamknął się 4,9 mln zł na plusie, podczas gdy rok wcześniej uzyskano 28,2 mln zł na minusie. Redan w 2013 r. wypracował 3,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, w porównaniu do 27 mln zł straty netto rok wcześniej.

- W naszej ocenie miniony rok był przełomowy dla Grupy Redan, która na trwałe odzyskała rentowność. W 2014 r. będziemy koncentrowali się na dalszej poprawie efektywności działania - zapewnił Bogusz Kruszyński.

Wynik osiągnięty w 2013 r. w segmencie fashion jest o 14,7 mln zł lepszy niż rok wcześniej. Obroty w 2013 r. wzrosły o 6,6 proc. do 229 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 43,5 proc., co oznacza spadek o 1,9 p.p., względem poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały natomiast zmniejszone. aż o 7,2 proc.

- Wynika to przede wszystkim z ograniczenia wydatków na utrzymanie sieci sklepów, w szczególności sklepów własnych w Polsce. Wpływ na to miała renegocjacja czynszów, optymalizacja struktury zatrudnienia w sklepach oraz likwidacja nierentownych placówek - wyjaśnił Kruszyński.

W segmencie dyskontowym w 2013 r. przychody zwiększyły się o 6,5 proc. do 239,1 mln zł. Znacznie szybciej, bo aż o 11,3 proc. do 97,2 mln zł wzrosła marża handlowa. W ujęciu procentowym poziom wypracowanej marży handlowej zwiększył się o 1,7 p.p. do 40,6 proc. Jednocześnie koszty sprzedaży i zarządu, mimo wzrostu skali działania, były nawet minimalnie niższe niż rok wcześniej. Pozwoliło to osiągnąć dodatni wynik przed opodatkowaniem w wysokości 13,6 mln zł, czyli o 12,3 mln zł więcej niż w 2012 r.

- Wprowadzone zmiany asortymentowe, organizacyjne oraz procesowe przyniosły spodziewane efekty. Zakładamy dalszy rozwój segmentu dyskontowego. Planujemy zwiększenie powierzchni handlowej sklepów w o około 10 proc.. Zostanie także uruchomiony sklep on-line – podkreślił Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redan SA.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×