Tu jesteś:

GUS, NBP: Poprawa nastrojów konsumenckich w lutym 2013 r.

Z badań koniunktury konsumenckiej prowadzonej przez Główny Urząd Statystyczny wraz z Narodowym Bankiem Polskim wynika, że w lutym 2013 r. więcej jest konsumentów nastawionych optymistycznie niż pesymistycznie.

Wzrost liczby optymistów widoczna jest w dwóch wskaźnikach: bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej (wzrósł o 1,9 p. proc. w stosunku do stycznia 2013 r.) oraz wyprzedającego wskaźnika ufności konsumenckiej (wzrósł o 3,4 p. proc. w stosunku do ubiegłego miesiąca).

Na wysokość wskaźników wpływają między innymi oceny sytuacji ekonomicznej kraju oraz oceny sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Wartość obydwu wskaźników jest najwyższa od sierpnia 2012 r.

Źródło: GUS

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×