Tu jesteś:

Empik zrealizoawł plan B. Rozwój grupy bez Merlina

Strona internetowa Empik.com

Po 2,5 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyznaczył rozprawę w sprawie odwołania EM&F od decyzji Prezesa UOKiK dotyczącej zablokowania transakcji nabycia Merlin.pl wydaną 3 lutego 2011 r. Na dziś, 6 września br., została wyznaczona pierwsza rozprawa przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jdank zarząd Grupy EM&F podjął decyzję o cofnięciu odwołania.

Od złożenia odwołania (w dniu 18 lutego 2011 r.) przez EM&F minęło 2,5 roku, w tym czasie otoczenie biznesowe zmieniło się istotnie, a spółka Merlin.pl została przejęta przez inny podmiot (Czerwona Torebka S.A.), co spowodowało że odwołanie EM&F od decyzji Prezesa UOKiK stało się bezprzedmiotowe.

– W 2010 r. przejęcie Merlin.pl było jednym ze scenariuszy rozwoju kanału internetowego Grupy EM&F. W ówczesnych warunkach ekonomicznych i biznesowych przejęcie to miało uzasadnienie. Jednak w toku procesu - najpierw postępowania przed Prezesem UOKiK, które przeciągnęło się z ustawowych 2 do 7 miesięcy, następnie - oczekiwania na rozprawę w SOKiK (łącznie ponad 3 lata) - następowało osłabienie pozycji Merlin.pl, jak również zmieniły się realia rynkowe. Spowodowało to istotne zmiany parametrów planowanej transakcji – komentuje Maciej Szymański, prezes zarządu Grupy EM&F.

– W przypadku Grupy EM&F - nie dopuściliśmy, aby opóźniona i negatywna decyzja Urzędu, z którą się nie zgadzaliśmy, istotnie wpłynęła na zmianę naszej strategii. Przystąpiliśmy do realizacji „planu B”, który zwyczajowo mamy w odwodzie. Jednak należy podkreślić, że gdyby postępowanie Urzędu nie trwało tak długo, korzyści z jego wdrożenia byłyby dla Grupy jeszcze większe – dodaje Maciej Szymański.

Po zapoznaniu się z decyzją Prezesa UOKiK z 3 lutego 2011 r. i równolegle ze złożonym do SOKiK odwołaniem - Grupa uruchomiła realizację przygotowanego uprzednio alternatywnego planu rozwoju w kanale internetowym: z jednej strony przyspieszono inwestycje w rozwój organiczny istniejącego kanału e-commerce Grupy EM&F na bazie empik.com, oraz uruchomiono nowe sklepy internetowe, z drugiej strony - dokonano kilku mniejszych akwizycji (które nie wymagały zgody UOKiK) spółek oferujących treści cyfrowe w kanale internetowym, komplementarnych z e-biznesem Grupy, przeznaczając na ten cel 26,7 mln PLN w latach 2010-2012.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×