Tu jesteś:

Dino Polska zwiększa sprzedaż

Wyniki grupy Dino

Dino Polska szacuje wartość tegorocznego programu inwestycyjnego grupy na ok. 650 mln zł. Planuje otwarcie większej liczby sklepów niż w 2017 r. oraz uruchomienie czwartego centrum dystrybucyjnego.

Dino Polska zwiększyło w 2017 roku sprzedaż porównywalną o 16,2 proc. rok do roku, a w samym IV kwartale sprzedaż LFL wzrosła o 18,8 proc. r. Spółka liczy na dalszy wzrost LFL. 

W 2017 roku wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL) wyniósł 16,2 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. W samym czwartym kwartale wzrost LFL wyniósł 18,8 proc. 

Spółka podała w raporcie, że w celu dalszej poprawy przychodów LFL będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta. Oczekuje dwucyfrowych wzrostów sprzedaży na poziomie LFL. 

W całym 2017 roku Dino Polska miało 4,516 mld zł przychodów (wzrost o 34 proc. ), 303,2 mln zł zysku operacyjnego (wobec 215,6 mln zł rok wcześniej) i 213,6 mln zł zysku netto (151,2 mln zł w 2016 roku). 

Łączna wartość inwestycji Dino zrealizowanych w 2017 r. wyniosła 457 mln zł i była o 20 proc. większa niż rok wcześniej. Nakłady na ekspansję sieci sklepów Dino wyniosły 361 mln zł, nakłady na logistykę 41,8 mln zł, a nakłady na rozbudowę i modernizacje zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Ry dzynę 14,7 mln zł.

Sieć marketów Dino powiększyła się o 147 nowych sklepów i na koniec 2017 r. liczyła 775 placówek. 

Łączna powierzchnia sali sprzedaży na koniec grudnia 2017 r. osiągnęła poziom 295,2 tys. m kw. i była o 23,8 proc. większa niż rok wcześniej. 

Na koniec grudnia 2017 r. grupa Dino Polska miała 495 lokalizacji zabezpieczonych pod nowe sklepy, w tym 99 nabytych gruntów (z czego na 54 toczyły się prace w związku z budową sklepów) oraz 396 podpisanych umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów. Dla porównania na koniec grudnia 2016 r. i 2015 r. grupa posiadała zabezpieczonych odpowiednio 338 i 280 lokalizacji pod nowe sklepy.

Celem Dino Polska jest przekroczenie liczby 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku.

Źródło: PAP Biznes

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×