Tu jesteś:

Czerwona Torebka podsumowuje wyniki

W trzech kwartałach 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka wyniosły 261 164 tys. PLN w porównaniu do 101 279 tys. PLN w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 159 885 tys. PLN, czyli 157,87 proc.

Ze względu na dynamiczny rozwój Grupy, w trzech kwartałach 2014 roku nastąpił wzrost kosztów własnych sprzedaży o 123.907 tys. PLN do 188.805 tys. PLN, czyli o 290,93 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Wzrosły koszty handlowe w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego do poziomu 119.195 tys. PLN. Związane jest to z pojawieniem się nowego segmentu działalności.

Wzrost wszystkich kosztów związany jest z dołączeniem do Grupy spółek Małpka S.A. oraz Merlin.pl S.A. Wynik finansowy brutto zamknął się stratą w kwocie 93.998 tys. PLN wobec 26.938 tys PLN w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Na koniec trzeciego kwartału 2014 roku aktywa trwałe Grupy wyniosły 868.858 tys. PLN i stanowiły 81,74 proc. sumy aktywów ogółem w porównaniu do 875.745 tys. PLN na koniec 2013 roku. Wzrost wartości aktywów trwałych wynika z przejęcia spółki Merlin.pl S.A. w maju 2013 roku, a także spółki Małpka S.A., w sierpniu 2013 roku. Tak wysoki poziom zaangażowania aktywów trwałych to efekt holdingowego charakteru Spółki i koncentracji majątku w inwestycjach w spółki z Grupy.

Od początku 2014 roku zostało otwartych 19 nowych Dyskontów Czerwona Torebka, obecnie funkcjonują już 24 dyskonty na terenie całego kraju. Obroty sklepów z miesiąca na miesiąc są coraz wyższe. Poszerza się również ich oferta asortymentowa. Można w nich kupić m. in. świeże pieczywo, warzywa, owoce, mrożonki oraz artykuły przemysłowe.

W nadchodzących kwartałach działalność Grupy Czerwona Torebka będzie się koncentrować na segmencie typu e-commerce (Merlin.pl) i handel tradycyjny (Małpka Express oraz Dyskont Czerwona Torebka).

W przyszłości Grupa nie wyklucza dalszych przejęć podmiotów lub tworzenia obiecujących projektów handlowych we własnym zakresie.

Obecnie punkty Merlina znajdują się w sieci Małpka Express oraz w lokalach Kolporter. Sieć Małpka Express zadebiutowała na rynku w marcu 2012 r. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się sieci typu convenience w Polsce. Posiada już ponad 350 sklepów i planuje uruchomienie kolejnych.

Źródłami finansowania wskazanych wyżej projektów będą kredyty inwestycyjne i leasingi pozyskiwane na poszczególne spółki celowe jak również niewykorzystane do tej pory limity kredytowe w spółkach celowych.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×