Tu jesteś:

Czerwona Torebka mocniej stawia na handel

– Będziemy koncentrować swoje siły i środki na działalności handlowej. Czyli tam, gdzie mamy najlepsze, wieloletnie doświadczenie i gdzie możemy osiągnąć najlepszy zwrot z zainwestowanego kapitału dla naszych akcjonariuszy. Chcemy być liderem handlu w Polsce – mówi Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej Czerwonej Torebki.

– Jednocześnie przestaje obowiązywać zakaz konkurencji z Jeronimo Martins, co pozwoli nam pod koniec tego roku wystartować z nową siecią sklepów detalicznych – dodaje prezes Paweł Ciszek.

Kiedy pod koniec 2012 r. spółka wchodziła na GPW, była uznawana bardziej za deweloperską (budowa pasaży) niż handlową..

Jak informuje Parkiet, większe zainteresowanie Czerwonej Torebki handlem było widoczne w ostatnich miesiącach. W maju przejęła sklep internetowy Merlin.pl, a teraz przygotowuje się do sfinalizowania akwizycji Małpki, sieci sklepów spożywczo-monopolowych pod marką Małpka Express. Spółka ma już na to zgodę od UOKiK. Konieczne jest jeszcze zarejestrowanie przez sąd podwyższenia kapitału zakładowego w celu przeprowadzenia emisji 21,8 mln akcji, którymi Czerwona Torebka zapłaci za przejęcie Małpki od Mateusza Świtalskiego (jest synem Mariusza Świtalskiego). Celem jest przejęcie 100 proc. walorów tej firmy. Wartość transakcji ustalono na blisko 281,5 mln zł. – Jest realizowana zgodnie z przyjętym harmonogramem. Finalizacji spodziewamy się w ciągu najbliższych tygodni – informuje Ciszek.

Źródło: Parkiet.com

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×