Tu jesteś:

Colliers International o rynku centrów handlowych w Krakowie

W aglomeracji krakowskiej mieszka ponad milion osób, a nasycenie powierzchnią handlową wynosi tam obecnie 536 mkw. na 1 tys. mieszkańców. W najbliższym czasie w Krakowie może ruszyć budowa kolejnego dużego obiektu handlowego – wynika z publikacji firmy Colliers International „Centra handlowe w Krakowie I poł. 2014”.

– Pod względem liczby centrów handlowych Kraków jest dojrzałym rynkiem. W krakowskich centrach działa około 1560 sklepów. W każdym z trzech największych obiektów funkcjonuje blisko 150 placówek. Obecnie w stolicy Małopolski nie powstaje żaden znaczący obiekt handlowy. Rozpoczęła się za to komercjalizacja centrum handlowego Serenada, którego budowa może ruszyć w tym lub przyszłym roku. W związku z tym współczynnik pustostanów powinien utrzymać się na poziomie około 5 proc. – mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Główną grupę najemców istniejących centrów handlowych aglomeracji krakowskiej stanowią firmy z sektora mody (29 proc.) i usług (14 proc.). Największą ilość sklepów posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz punkty operatorów GSM. Najczęściej spotykane marki odzieżowe w krakowskich centrach to między innymi: Reserved, Promod, Orsay, Lee, Wrangler.

Krakowski rynek centrów handlowych zaczął rozwijać się od połowy lat 90-tych, kiedy to zaczęły powstawać centra handlowe łączące hipermarket z galerią. Największy przyrost liczby centrów handlowych nastąpił w latach 2005-2009. Wówczas powstały najpopularniejsze, pełnowymiarowe centra handlowo-usługowe. Pierwsze centrum wyprzedażowe w Krakowie powstało w 2011 roku. Natomiast najmłodszym centrum handlowym jest Galeria Bronowice, która została otwarta w 2013 r.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×