Tu jesteś:

Chiński rynek e-commerce za dwa lata ma być największy na świecie

Fot. Fotolia

Według analityków DTZ do 2015 r. chiński rynek handlu elektronicznego, napędzany przez popyt wewnętrzny, prześcignie swymi rozmiarami rynek amerykański.

Według wyliczeń DTZ w Chinach jest już 500 ml internautów, a za pomocą sieci zakupy robi 220 mln z nich. W ciągu dwóch lat liczba użytkowników Internetu w Chinach ma się zwiększyć do 700 mln. Według DTZ sprzedaż online w Chinach w ostatnich 5 latach rosła średnio o 99 proc. rocznie, a w Stanach Zjednoczonych odnotowano rokrocznie zaledwie 9 proc. wzrost.
Paliwem napędzającym wzrost e-commerce w Chinach, poza rosnącą rzeszą użytkowników sieci, jest również fragmentaryzacja rynku retail, a przede wszystkim rosnący popyt wewntęrzny wynika z raportu "DTZ China Insight Ecommerce & Logistics". 
Największym wyzwaniem stojącym przed handlowcami w państwie środka jest zapewnienie szybkich i efektywnych dostaw, co na prowincji jest nie lada wyzwaniem. Analitycy DTZ spodziewają się, że za rozwojem handlu on-line podąży wzrost wydatków na inwestycje magazynowo-logistyczne. Już obecnie obserwowane jest zapotrzebowanie na niewielkie powierzchniowo obiekty zlokalizowane blisko rynków zbytu. To właśnie nieduże obiekty położone blisko poszczególnych miast mają, zdaniem ekspertów DTZ, duży potencjał rozwojowy.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×