Tu jesteś:

Budowa dworca Łódź Fabryczna potrwa dłużej

Budowa dworca Łódź Fabryczna wydłuży się o siedem miesięcy - poinformował rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Maciej Dudkiewicz. Inwestycja, która planowano zakończyć w lutym 2015 roku, zakończy się pod koniec września.

W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały aneks do umowy z konsorcjum firm realizujących inwestycję.

Powodem opóźnienia jest podziemne jezioro skupiające ogromne ilości wody, na które natrafiono podczas budowy tunelu, którym pociągi dojeżdżać będą do stacji. W efekcie trzeba było przeprojektować tunel.

Nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się również m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, a także parkingi dla pojazdów osobowych.

Na pierwszym poziomie, osiem metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi, a także pomieszczeniami dla dyrekcji stacji i pracowników technicznych. Tutaj mieścić się będzie także dworzec autobusowy. Na drugim poziomie, ulokowanym 16,5 metra pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Natomiast na poziomie ulicy znajdą się główne wejścia do budynku - wschodnie i zachodnie.

Stacja kolejowa została zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić połączenie kolejowe przez planowany przyszły tunel pod centrum miasta i obsługę pociągów praktycznie we wszystkich kierunkach. Koszt całej inwestycji szacuje się na 1,75 mld zł brutto.

Źródło: PAP

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×