Tu jesteś:

Błędy w komercjalizacji kosztowały PKP 70 mln zł

Opieszała komercjalizacja i błędy w modernizacji największych dworców PKP przed Euro 2012 kosztowała spółkę aż 70 mln zł. Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl, w tej kwocie zawarte są utracone przychody z braku wynajmu powierzchni komercyjnych i dodatkowe koszty związane z dostosowaniem powierzchni do potrzeb najemców.

Spółka PKP przeprowadziła audyt 7 inwestycji dotyczących modernizacji i komercjalizacji dużych dworców przed Euro 2012. Kontrola wykazała wiele zaniedbań w procesie inwestycyjnym. – Przykładem jest dworzec we Wrocławiu, który – przyznaję – stoi cały czas pusty, mimo iż jest to dworzec w jednym z największych miast Polski, jest piękny i, zgodnie ze wszystkimi analizami, powinien mieć gigantyczny potencjał komercyjny – mówi w rozmowie z portalem Piotr Ciżkowicz, wiceprezes PKP. Kolejna źle prowadzona inwestycja to Dworzec Warszawa Wschodnia. Przy przebudowie dworca nie skonsultowano rozmieszczenia ani wyglądu lokali komercyjnych, nie zaczęto również szukać najemców jeszcze przed oddaniem obiektu. – To podstawowy błąd – twierdzi Piotr Ciżkowicz – Przykładowo dworce, które dzisiaj remontujemy, są komercjalizowane już na etapie projektu. Kilka dni temu zleciliśmy projekt dworca w Bydgoszczy i już się zaczynają rozmowy z potencjalnymi najemcami. Chcemy usłyszeć ich zdanie, jak oni widzą zagospodarowanie tego obiektu – dodaje.

Wiceszef PKP wyjaśnia, że w sposobie zagospodarowania powierzchni komercyjnych i dostosowania ich do potrzeb najemców były bardzo  istotne błędy. - Tam są takie problemy, jak na przykład brak prądu odpowiedniej mocy w lokalu, który miał być punktem gastronomicznym – wyjaśnia Ciżkowicz. W sumie, starty PKP oszacowane na podstawie objętych kontrolą inwestycji, sięgnęły 70 mln zł.

Źródło: Rynek Kolejowy

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×