Tu jesteś:

Bezpieczeństwo w dobie pandemii

Adam Kowalski, Dyrektor Segmentu Centrów Handlowych, Securitas Polska Sp. z o.o.

Przełomowy rok 2020, w którym pandemia zweryfikowała nie tylko modele biznesowe i plany inwestycyjne wielu firm, ale wpłynęła również na zmianę postrzegania bezpieczeństwa i realizowania usług ochrony, dobiegł końca.

Niespotykane wcześniej ograniczenia pracy wielu branż, restrykcje w handlu czy reżim sanitarno-epidemiologiczny, mocno wpłynęły na trendy w branży bezpieczeństwa. Obecnie wysoko cenione są rozwiązania wspierające optymalizację kosztów oraz uwzględniające synergię  zabezpieczeń technicznych, inteligentnych rozwiązań elektronicznych i mniejszych zespołów ochrony. Nowe usługi i rozwiązania ograniczające ryzyka związane z rozwojem Covid-19 stają się powoli standardem usług bezpieczeństwa. Pandemia sprawiła, że bezpieczeństwo nabrało znacznie szerszego znaczenia, wprowadzone zostały nowe usługi i rozwiązania, które być może staną się standardem.

Dla Securitas kluczowa w 2020 roku okazała się proaktywność i bliskie relacje z klientami. Działając w nieprzewidywalnych warunkach, musieliśmy dynamicznie reagować na zachodzące zmiany i dostosowywać nasze działania do zmieniających się potrzeb klientów. Bardzo istotne okazały się nowe rozwiązania budowane przez całą Grupę Securitas, bazujące na nowych technologiach wspierających systemy bezpieczeństwa. Klienci docenili również nasze propozycje zdalnych rozwiązań, takich jak m.in. systemy automatycznego mierzenia temperatury i detekcji braku zakrycia twarzy, Securitas smartIN, czyli system awizacji gości, Securitas smartGATE, czyli system automatycznego i zdalnego zarządzania ruchem kołowym oraz system automatycznego zliczania i limitowania osób w obiektach.

Wprowadziliśmy do naszego portfolio usługę dekontaminacji metodą suchej mgły, która spotyka się z zainteresowaniem bez względu na obecne zagrożenia epidemiologiczne. Rok 2020 sprzyjał również modernizacji i optymalizacji systemów bezpieczeństwa, którą proponowaliśmy naszym klientom. Miniony rok to również czas intensywnej wymiany doświadczeń w Grupie Securitas i implementacji sprawdzonych rozwiązań. Zaprocentowała nasza długofalowa strategia działania i stabilna sytuacja finansowa. Okazało się, że dialog, zarówno z klientami, jak i pracownikami, otwartość na ich potrzeby oraz jasna komunikacja wspólnych celów jest najlepszą strategią na przetrwanie kryzysu.

Rok 2021 i kolejne lata będzie to czas dalszego rozwoju zintegrowanych systemów bezpieczeństwa. Pracownik ochrony wspierany przez grupy mobilne oraz zintegrowane rozwiązania techniczne, będzie stanowił trzon strategii bezpieczeństwa. To właśnie na tym poziomie odbywać się będzie planowanie oraz silniejsza integracja z potrzebami biznesowymi klienta i nowymi wyzwaniami rynkowymi. Dodatkowo jako konsekwencja działania w dobie pandemii, powstawać będą dalsze inwestycje w bezpieczeństwo sanitarne i cyberbezpieczeństwo.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×