Tu jesteś:

Robyg chce sprzedać 3000 mieszkań

Robyg chce w 2018 roku sprzedać 3,3 tys. lokali i ruszyć z pierwszym projektem na rynku wrocławskim.

Robyg zamierza w 2018 roku sprzedać 3,3 tys. lokali i ruszyć z pierwszym projektem na rynku wrocławskim. Deweloper jest zainteresowany wejściem na rynek wrocławski lub krakowski.

- W tym roku chcielibyśmy rozpocząć we Wrocławiu budowę na działce, którą już mamy. Będzie to nasz pierwszy projekt we Wrocławiu. Będzie on na ponad 400 mieszkań - część w zabudowie wielorodzinnej, a część w szeregowej. Równolegle pracujemy nad zabezpieczeniem dodatkowych gruntów we Wrocławiu. O Krakowie pomyślimy później – wyjaśnia  wiceprezes Artur Ceglarz.

Robyg działa w Warszawie i Gdańsku. Oferta dewelopera obejmuje obecnie około 1,9 tys. lokali. wobec 2,2 tys. lokali na koniec 2017 roku.

W tym roku chce wprowadzić ponad 3 tys. mieszkań do oferty, ale będzie to uzależnione od tempa wydawania pozwoleń na budowę.

Robyg sprzedał w pierwszym kwartale 2018 roku 914 lokali W całym poprzednim roku kontraktacja wyniosła 3470 lokali. W raporcie rocznym spółka podawała, że zakłada w tym roku utrzymanie kontraktacji na poziomie powyżej 3 tys. lokali.

Jak ocenia A. Ceglarz, w Polsce obserwuje się duża sprzedaż, ale możliwość wprowadzania nowych inwestycji do oferty jest ograniczana. Procesy administracyjne nadal się przedłużają. Również koszty gruntów i budowy wciąż nie sprzyjają branży - to są trzy główne negatywne czynniki.

Wskazał również, powołując się na informacje firmy doradczej REAS, że wzrost cen mieszkań w tym roku może sięgnąć 10-15 proc. Jego zdaniem, podobnego wzrostu można spodziewać się w przypadku kosztów budowlanych.

Sytuacja na rynku działek dla kupujących jest dość trudna, m. in. ze względu na małą dostępność gruntów. W opinii wiceprezesa jednak, przy rozsądnej cenie zakupu działek spółki mogą jeszcze utrzymać marże na poziomie powyżej 25 proc. Schłodzenia na rynku mieszkaniowym należy spodziewać się, gdy wystąpią zagrożenia dla popytu inwestycyjnego, takie jak podwyżka stóp procentowych czy zbyt mocne wzrosty cen mieszkań. Obecnie są lokalizacje, gdzie udział klientów inwestycyjnych jest na poziomie ok. 30 proc., są też takie gdzie ten udział przekracza 50 proc.

Wiceprezes zwrócił też uwagę na znaczny spadek podaży mieszkań w pierwszym kwartale.

Według raportu firmy REAS,w pierwszym kwartale w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi sprzedano łącznie 18,4 tys. mieszkań, a wprowadzono do oferty 14,9 tys. Oferta na koniec kwartału zmniejszyła się do 44,7 tys. mieszkań z 48,2 tys. na koniec 2017 roku.

Źródło: PAP Biznes

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×