Tu jesteś:

Nowy terminal PKP Cargo, zapowiedź uruchomienia Centrum Logistycznego

Spółka PKP Cargo otworzyła dzisiaj nowy terminal przeładunkowy w Małaszewiczach. Tym samym zakończyła pierwszy etap jego rozbudowy.

- Okoliczność ta zbiegła się także z dwoma innymi - powiedział obecny minister infrastruktury Cezary Grabarczyk - Mija 60 lat od uruchomienia tego suchego portu, największego w Polsce, a wkrótce rozpocznie tu działalność spółka Centrum Logistyczne Małaszewicze, co świadczy o odrabianiu zaległości przez spółkę PKP Cargo.

CLM rozpocznie prace 1 kwietnia. Zostało powołane do świadczenia kompleksowych usług w zakresie obsługi granicznej przewozów handlu zagranicznego, realizowanych transportem kolejowym. - CLM jest ważnym krokiem do przekształcenia się naszej grupy w nowoczesnego operatora logistycznego - powiedział podczas konferencji prasowej Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo - Dzięki niemu planujemy stopniowo poszerzać ofertę świadczonych usług.

W ub.r. w rejonie Małaszewicz i Terespola przeładowano ok. 4,5 mln ton ładunków. PKP Cargo miało w nich ok. 30 proc. udział, co - zdaniem przedstawicieli zarządu - jest zbyt małym udziałem w stosunku do możliwości tej spółki CLM oferuje kompleksową obsługę towarów, m.in. przeładunku, składowania, segregowania, pakowania, kruszenia, wraz z szeregiem innych granicznych usług towarzyszących. Dla jej działalności ważny był zakup prawa wieczystego użytkowania nieruchomości o łącznej powierzchni 40 ha, położonych na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Małaszewiczach. Dzięki temu spółka będzie świadczyć usługi w oparciu o prawo celne - towary mogą być wprowadzane do WOC bez płacenia należności celnych i podatkowych oraz bez konieczności składania zabezpieczenia tych należności.

- Nowe tereny umożliwią też rozwój niektórych usług, np. składowania i konfekcjonowania węgla - dodał prezes Balczun.
Według niego, rośnie zainteresowanie importowanym węglem, a CLM stanie się ważnym operatorem w jego przeładunkach.
Innym celem utworzenia CLM jest także zacieśnienie współpracy z Kolejami Białoruskimi, tak by działalność przeładunkowa mogła być prowadzona po obu stronach.

- Dzięki połączeniu potencjału przeładunkowego PKP Cargo i Kolei Białoruskich, Centrum Logistyczne Małaszewicze będzie mogło zaoferować naszym klientom konkurencyjną ofertę przeładunkową, w stosunku do prywatnych terminali po polskiej i białoruskiej stronie - powiedział Sylwester Sigiel, prezes CLM.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×