Tu jesteś:

Metrostav buduje most w Sobieszewie

Most Stulecia Niepodległości

Metrostav – specjalizujący się w realizacji projektów budowlanych i infrastrukturalnych –16 lipca rozpoczął montaż przęseł zwodzonych na budowie mostu w Sobieszewie. Wykonawca przystępuje więc do najbardziej skomplikowanego etapu prac. 

Przez najbliższe tygodnie na most nasuwane będą przęsła ważące ok. 320 ton każde. Na Wyspie Sobieszewskiej powstanie most o największej rozpiętości przęseł zwodzonych w Polsce, którego długość całkowita ze skrzydłami wyniesie 181,5 m, a szerokość całkowita 14,92 m. Koszt inwestycji to ok. 59 mln złotych. Część kosztów Gdańsk pozyskał z subwencji rządowej: ogółem 27,59 mln zł, z czego w 2016 r. prawie 16,6 mln, a w 2017 r. 10,99 mln.

Most nad Martwą Wisłą ma zapewnić bezpieczne i stałe połączenie Wyspy Sobieszewskiej z lądem. Od 1973 roku prowadzi tam most pontonowy. Czas otwierania nowego mostu wyniesie zaledwie 150 sekund. Od momentu zamknięcia szlabanów do podniesienia przęseł cała operacja będzie trwać około 5 minut. Każde z przęseł waży około 320 ton. Do budowy całej konstrukcji wykorzystano 1447 ton stali oraz 6.978 mkw. betonu.

Most Stulecia Niepodległości, bo taka będzie nazwa oficjalna, jest w fazie końcowej prac– mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz – Ostatni akord to zamontowanie dwóch przęseł. Pierwsze od strony Wyspy Sobieszewskiej, drugie od strony gminy Pruszcz. Dzięki zastosowaniu techniki zwodzonej będzie to most przyjazny dla żeglugi rekreacyjnej.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×