Tu jesteś:

Kontrakt na budowę Via Baltica podpisany

Konsorcjum firm z Grupy Strabag podpisało kontrakt z GDDKiA na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S61 pomiędzy Ostrów Mazowiecką a Szczuczynem na odcinku od węzła "Kolno" (z węzłem) do węzła „Stawiski” (bez węzła). Jego wartość opiewa na ok. 234,5 mln zł. netto. Oddanie drogi do użytku planowane jest na listopad 2020 r.

W ramach kontraktu wybudowany zostanie fragment drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn o długości ok.16,5 km. Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne i pas rozdziału, a także węzeł drogowy "Kolno" i dwa Miejsca Obsługi Podróżnych. Ponadto kontrakt przewiduje przebudowę istniejącej jezdni obwodnicy Stawisk o długości 3,061 km, budowę 2,2-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 63, a także ok. 1-km odcinka drogi krajowej nr 64 w miejscu istniejącej drogi powiatowej nr 1903B.

Kontrakt obejmuje również budowę 16 szt. obiektów mostowych, w tym 3 nad drogą ekspresową i 13 w ciągu drogi, wykonanie aranżacji zieleni oraz urządzeń wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu, tj. bariery, oznakowanie, ogrodzenia, zjazdy i przejazdy awaryjne. Generalny wykonawca przygotuje także koncepcję Systemu Zarządzania Ruchem, oświetlenie, drogowe kanały technologiczne oraz wykona przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 do granicy państwa w Budzisku. Via Baltica, to również fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi, a Europą Zachodnią. 

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×