Tu jesteś:

Wysoka sprzedaż i zysk Grupy Marvipol

Apartamenty Mokotów Park w Warszawie

Zysk brutto przed opodatkowaniem Grupy Marvipol wzrósł w 2013 roku o 136 proc., do 30,4 mln zł. Skonsolidowane przychody Grupy wyniosły 506 mln zł i były wyższe o 34 proc. od ubiegłorocznych. Nominalny wynik netto Grupy za miniony rok wyniósł 13,6 mln zł. Poprawa wyników to zasługa większej liczby sprzedanych mieszkań ze średniej i wyższej półki, jak również znaczącej poprawy rentowności nie zwalniającego tempa segmentu motoryzacyjnego.

- Miniony rok był dla nas bardzo udany, co pokazuje wnikliwa analiza naszych wyników finansowych. Ekonomiczny zysk Grupy Marvipol za miniony rok był jednym z najwyższych w historii Grupy, wydatnie wzmocniła się również nasza struktura bilansu, stanowiąc solidną podstawę dla dalszego dynamicznego wzrostu.  Wierzę że 2014 r. przyniesie znaczący wzrost w głównych obszarach naszej działalności. Główne cele operacyjne na 2014 r. to: deweloperska sprzedaż ponad 600 lokali, przekazanie nabywcom 550-600 lokali i dwucyfrowy wzrost wolumenu sprzedaży w segmencie motoryzacyjnym. Naszą ambicją i celem strategicznym na 2014 r. jest również wypracowanie zauważalnie wyższego wyniku netto - komentuje Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz Marvipol S.A.

W minionym roku Grupa przekazała nabywcom 470 mieszkań i lokali użytkowych, z czego 307 w ostatnim kwartale. Większa ilość przekazanych nabywcom mieszkań zaowocowała wzrostem przychodów z działalności deweloperskiej, z 111,27 mln zł w 2012 r. do 220,4 mln zł w 2013 r. Towarzyszył mu wzrost wyniku segmentu deweloperskiego, z 8,98 mln zł w 2012 r. do 25,78 mln zł w 2013 r. W obecny rok. Grupa Marvipol wkroczyła ze 638 sprzedanymi dewelopersko, a nieprzekazanymi lokalami, w tym ze 185 gotowymi do użytkowania, sprzedanymi dewelopersko, a nieprzekazanymi lokalami z inwestycji Apartamenty Mokotów Park, Bielany Residence, Osiedle Zielona Italia, Hill Park Apartments.

- Tylko dzięki rozliczeniu już zrealizowanej sprzedaży wyniki segmentu deweloperskiego w 2014 r. wydatnie się poprawią. Rosnąca sprzedaż gotowych i będących na ukończeniu mieszkań będzie dodatkowo wspierać zarówno tegoroczne jak i przyszłoroczne wyniki Grupy - mówi Paweł Szymański, wiceprezes Marvipol S.A.

Miniony rok był również udany dla segmentu motoryzacyjnego. W 2013 r. sieć dilerska Jaguar Land Rover zanotowała wzrost sprzedaży detalicznej  samochodów Jaguar Land Rover z 1020 sztuk w 2012 r. do 1034 sztuk w 2013 r. Zmiana struktury sprzedaży, na rzecz bardziej luksusowych modeli z odnowionym Range Rover na czele zaowocowała 9 proc. wzrostem przychodów segmentu motoryzacyjnego  do 272,56 mln zł.

– Segment motoryzacyjny przez ostatnie lata był motorem napędowym Grupy i wszystko wskazuje na to, że również w latach kolejnych będzie w znaczącym stopniu decydował o dalszej poprawie jej wyników. Podtrzymujemy plany podwojenia, do 2016 r., wolumenu sprzedawanych samochodów Jaguar Land Rover, przy zachowaniu satysfakcjonującej marży na sprzedaży – analizuje Paweł Szymański.

Grupa Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów. Obecnie Grupa Marvipol komercjalizuje 6 inwestycji mieszkaniowych, w ramach których powstaje ponad 2,5 tys. mieszkań i lokali użytkowych. Grupa Marvipol jest również generalnym importerem lub wyłącznym przedstawicielem na Polskę marek samochodów Land Rover, Jaguar i Aston Martin. Model biznesowy Grupy uzupełnia sieć myjni samochodowych Robo Wash.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×