Tu jesteś:

Wyniki finansowe EEP po 3 kwartałach

Notowana na giełdzie w Johannesburgu spółka Echo Polska Properties (EPP) ogłosiła dzisiaj wyniki po trzech kwartałach kończących się 30 września 2017 r. („okres”). Po raz kolejny wzrósł zysk przypadający na akcjonariuszy - 59,2 mln euro, czyli 8,41 eurocentów w przeliczeniu na jedną akcję. Na koniec okresu w portfelu spółki znajdowało się 14 nieruchomości handlowych, dziewięć biurowych oraz dwa projekty w budowie o wartości 1,9 miliarda euro.

Zysk netto za raportowany okres wyniósł 56,406 mln euro, natomiast całkowita wartość aktywów netto (NAV) wyniosła 844 mln euro, co w przeliczeniu na jedną akcję równa się 1,20 euro NAV. Odwiedzalność obiektów handlowych wzrosła w tym okresie o 5,1 proc., natomiast obroty – o 9,6 proc. Wskaźnik długu do wartości pozostał na niezmienionym poziomie 52,7 proc., natomiast średni koszt długu wyniósł 2,09 proc.

Po zakończeniu okresu raportowania EPP poinformowała o wartym 692 mln euro zakupie portfela centrów handlowych M1, składającego się z 12 nieruchomości oraz o sprzedaży trzech biurowców.

Największą część portfela spółki stanowią nieruchomości handlowe, których całkowita powierzchnia najmu (GLA) wzrosła w raportowanym okresie z 402 638 mkw. do 426 845 mkw. W ciągu dziewięciu miesięcy liczba należących do EPP nieruchomości handlowych wzrosła z 10 do 15. Udział powierzchni wolnej wyniósł 1,99 proc., natomiast wskaźnik czynszu do sprzedaży wzrósł do 10,1 proc., przy wskaźniku kosztów najmu na poziomie 13,3 proc. Średnie ważone warunki najmu liczone na podstawie GLA wyniosły 5,3 lat, natomiast liczone na podstawie zysku operacyjnego netto – 4,74 lata. Powierzchnia biurowa to 188 795 mkw. GLA, przy wskaźniku powierzchni wolnej na poziomie 2,7 proc. Średnie ważone warunki najmu liczone na podstawie zysku operacyjnego netto to 3,8 lat, natomiast liczone na podstawie GLA to 3,7 lat.

Mówiąc o dwóch projektach w budowie, realizowanych w Warszawie, Dean wyjaśnił, że „budowa Galerii Młociny przebiega zgodnie z planem, zarówno, jeśli chodzi o terminy, jak i budżet.” Obiekt jest wynajęty w 57 proc., a jego głównymi najemcami będą między innymi takie marki, jak MediaMarkt, Zara, Intermarche, Van Graaf, H&M, C&A, Go Sport, Rossmann i Smyk. Prace przy projekcie Towarowa również przebiegają zgodnie z planem.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×