Tu jesteś:

Top Secret zakłada dalszy wzrost zysków

Sieć modowa Top Secret w 2017 roku osiągnęła dodatnie wyniki na wszystkich poziomach rachunku wyników. W tym na poziomie sprzedaży wypracowała 4,8 mln zł zysku, czyli o 10,5 mln zł więcej niż rok wcześniej. To efekt utrzymującego się już od dwóch lat trendu wzrostu marży handlowej, przy ograniczaniu ponoszonych kosztów. Dlatego Top Secret zakłada powrót do rozwoju sieci handlowej.

Sieć Top Secret w 2017 roku znacząco poprawiła wyniki finansowe. Pomimo spadku przychodów o 4,1 proc. do 240,4 mln zł sieć modowa zanotowała dużo wyższą rentowności. To efekt wzrostu poziomu marży handlowej o 3,6 p.p. do 46,1 proc. oraz konsekwencji w ograniczeniu kosztów o 5,6 proc. w ujęciu r./r. Dzięki temu sieć Top Secret wypracowała 4,8 mln zł zysku na sprzedaży, czyli aż o 10,5 mln zł więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Z kolei segment dyskontowy TXM pomimo wzrostu przychodów o 2,3 proc. r/r do 386,4 mln zł, zanotował w roku 2017 stratę netto. Najistotniejszym czynnikiem, który wpłynął na pogorszenie wyników, był spadek sprzedaży w sklepach porównywalnych oraz brak wzrostu sprzedaży adekwatnej do wzrostu powierzchni sklepów. To efekt niedostosowanego asortymentu do sklepów o większym formacie, których liczba szybko rosła, dysfunkcyjnego towarowania sklepów będącego następstwem nieumiejętnego wdrożenia systemu ERP, a w konsekwencji spadku wejść klientów do sklepów. Zarząd TXM obecnie realizuje szybki proces unowocześnienia firmy.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×