Tu jesteś:

TXM: dalsza strategia rozwoju

Sieć dyskontów odzieżowych TXM w 2016 r. osiągnęła 377,8 mln zł przychodów, 16,7 mln zł zysku operacyjnego oraz 13,1 mln zł zysku netto. Osiągnięte wyniki były zgodne z prognozą finansową. Zarząd TXM planuje w tym roku dalszy rozwój sieci handlowej w kraju i za granicą, głównie 
w Rumunii, co przełoży się na poprawę sprzedaży. Celem będzie także wzrost marży handlowej. 

Grupa TXM w 2016 r. osiągnęła 377,8 mln zł przychodów, czyli o 20 proc. więcej niż w poprzednim roku. Marża handlowa wzrosła o 22,6 proc. do 158,1 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 30,8 proc. do 141,4 mln zł. W efekcie Grupa rozwijająca sieć dyskontów odzieżowych w 2016 r. wypracowała zysk na sprzedaży na poziomie 16,7 mln zł, czyli o 4,2 mln zł niższym niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 16,6 mln zł, względem 21 mln zł w 2015 r., a EBITDA była na poziomie 22,9 mln zł w porównaniu do 25,2 mln zł rok wcześniej. W 2016 r. Grupa TXM wypracowała 13,1 mln zł zysku netto (16,1 mln zł w 2015 r.). 

Zmniejszenie zysku na sprzedaży było konsekwencją trzech głównych zdarzeń: inwestycji w poprawę efektywności na rynku krajowym (m.in. nowy format sklepów), zwiększenia kosztów centrali TXM oraz powiększenia straty na działalności zagranicznej w efekcie jej dynamicznego rozwoju. 

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×