Tu jesteś:

LPP o dokonaniach w 2017 roku

Ostatni kwartał zeszłego roku, tak jak i cały 2017 r., polska firma odzieżowa zakończyła zdecydowanie na plusie. W ujęciu rocznym całkowita sprzedaż grupy wrosła o 17 proc. i osiągnęła poziom 7 miliardów zł. Powierzchnia wszystkich 1743 salonów LPP na świecie przekroczyła 1 milion mkw. Dla porównania – można nimi wypełnić w całości nawet 15 największych galerii handlowych, takich jak warszawskie Złote Tarasy.

Wzrost sprzedaży osiągnięto nie tylko przez otwarcia nowych salonów, ale przede wszystkim dzięki dobremu przyjęciu nowych kolekcji, w szczególności Reserved, Sinsay i Cropp. Świadczy o tym wysoki, dwucyfrowy wskaźnik sprzedaży dla sklepów porównywalnych w 2017 (10 proc. r/r wg stosowanej w handlu miary LFL czyli Like For Like). Pomaga również obecna polityka zarządzania towarem. Dzięki temu marża brutto w ostatnim kwartale 2017 wyniosła 58 proc. i była o ponad 7 p. p. wyższa od analogicznego okresu w 2016 roku.

Tak dobre wyniki możliwe były przede wszystkim dzięki docenieniu przez klientów naszej ubiegłorocznej oferty. Cieszy mnie to, że oprócz – już tradycyjnie – dobrze przyjmowanych kolekcji damskich i dziecięcych naszego flagowego brandu Reserved, wszystkie pozostałe marki zanotowały w czwartym kwartale znaczące wzrosty sprzedaży. Co ważne, w czwartym kwartale 2017 r. podwoiliśmy sprzedaż internetową, która osiągnęła poziom 8 proc. łącznej sprzedaży w Polsce. Będziemy starali się utrzymać ten trend rozwijając sprzedaż internetową w kolejnych krajach, gdzie funkcjonują już nasze placówki stacjonarne. W tej chwili nasze kolekcje są dostępne przez Internet w ponad połowie z 20 krajów, w których prowadzimy sprzedaż.” – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych w LPP.

Za granicą, marka Reserved ma za sobą ważny debiut na Oxford Street w Londynie. Wyniki pierwszych miesięcy obecności w Wielkiej Brytanii zachęcają LPP do dalszych kroków – rozważana jest inwestycja dedykowanego centrum logistycznego dla obsługi tego kraju. Inne ważne otwarcia LPP w 2017 roku to pierwsze salony na Białorusi (franczyza) oraz w Serbii.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×