
Pokolenia „Y i Z” zmieniają nieruchomości
Zmiany społeczne związane wejściem na rynek nowych pokoleń dotknęły również sektor nieruchomości. Przyszłość obiektów biurowych czy centrów handlowych ukształtują generacje, które wchodzą na rynek pracy i stają się konsumentami.
Młodsze pokolenia mają zupełnie odmienne nastawienie do samej aktywności zawodowej, jak również wymagań związanych ze środowiskiem i miejscem pracy. Mają też inne podejście do konsumowania dóbr materialnych oraz spędzania czasu w obiektach handlowych.
Osoby z pokolenia Y i Z pracują głównie w oparciu o nowe technologie. Codziennością jest dla nich komunikacja „tu i teraz” dostępna poprzez smartfon, laptop czy inne narzędzia połączone z Internetem. Bardzo ważna jest dla nich również równowaga pomiędzy pracą, a chwilą odpoczynku, nawet w miejscu pracy. Przedstawiciele młodszych pokoleń cenią sobie coraz bardziej kontakt z drugim człowiekiem, szczególnie w czasie prywatnym. Otwiera to możliwości dla centrów handlowych, które w ostatnim czasie stawiają na strefy gastronomii i rozrywki.
Sukces na rynku nieruchomości wymaga spojrzenia wiele lat naprzód, w tym uwzględnienie oczekiwań dzisiejszej młodzieży.
SPIS TREŚCI / TABLE OF CONTENTS
3
WSTĘP / EDITORIAL
6
ARTYKUŁ SPONSOROWANY / SPONSORED ARTICLE
Gemini Park Tychy
8
GRUNTY INWESTYCYJNE / INVESTMENT LAND
Białe plamy na mapie handlowej szybko znikają / Uncharted spots on the retail map disappearing fast
16
Transakcje
Duże transakcje portfelowe rozkręcają statystyki
20
KOMENTARZ / COMMENTARY
HOMEPARK – historie domowe
HOMEPARK – home stories
22
RYNEK BIUROWY
Duże kontrakty podbijają wyniki
26
RYNEK BIUROWY
Najemcy szukają dużych powierzchni nawet poza Warszawą
30
RYNEK / MARKET
Najemcy stawiają na komfortowe miejsca pracy
Tenants bet on comfortable working conditions
36
RYNEK BIUROWY / OFFICE MARKET
Potrzeby i preferencje młodych pokoleń w miejscu pracy
The needs and preferences of young generations in the workplace
40
Wywiad / Face to Face
Pewne są wyłącznie zmiany
Change is the only constant
44
PRAWO / LAW
Planowane zmiany w procesie inwestycyjno-budowlanym
Planned changes in the development and construction process
48
RYNEK HOTELOWY / HOTEL MARKET
Złote czasy dla sieci hotelowych
Golden era for hotel chains
53
OKIEM PRAKTYK A / PRACTITIONER’S POINT OF VIEW
Kolejne zmiany w podatkach
The new tax changes
54
INFORMACJE CENTRA HANDLOWE / NEWS SHOPPING CENTRES
60
INFORMACJE MAGAZYNY / NEWS WAREHOUSES
68
INFORMACJE BIURA / NEWS OFFICES
76
INFORMACJE HOTELE / NEWS HOTELS
78
TRANSFERY / TRANSFERS
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.