Tu jesteś:

Wzrost obrotów Silesii

Centrum handlowe Silesia City Center zakończyło miniony rok handlowy dodatnimi wskaźnikami obrotów i frekwencji. W 2009 r. obroty obiektu wzrosły o 1 proc., a frekwencja była lepsza niż w 2008 r. o 4 proc.

– To dobry wynik, jeśli wziąć pod uwagę niespokojną sytuację rynkową wywołaną światowym spowolnieniem gospodarczym. Czarne scenariusze, jakie kreślono dla branży jesienią 2008 r. nie napawały optymizmem. Jak pokazują dane, kryzys ominął nasze centrum – mówi Ewa Marcinek, dyrektor zarządzający Silesia City Center. Osiągnięcie w takich realiach jeszcze lepszych wyników byłoby możliwe, gdyby nie wysoka baza z lat poprzednich. – Każde kolejne kilkanaście procent wzrostu oznacza coraz większe wartości w liczbach bezwzględnych – tłumaczy Ewa Marcinek.
Kluczowe, jej zdaniem, czynniki sukcesu Silesii to przede wszystkim: najlepsza
w regionie oferta handlowa oraz wsparcie najemców umiejętnie prowadzonym marketingiem i promocją obiektu.
Spośród reprezentowanych w centrum branż najlepiej radziły sobie restauracje (wzrost aż o 40 proc.), rozrywka (wzrost o 20 proc.) oraz zdrowie i uroda (+18 proc.). In plus wyróżniła się także branża sportowa (+6 proc.).
W 2009 r. Silesia City Center odwiedziło 13 245 695 klientów. Pod względem frekwencji najlepszą dynamiką wzrostu cechował się lipiec (+14 proc.), a centrum najliczniej odwiedzane było w grudniu (1 293 508 osób).
Nowe marki, jakie pojawiły się w centrum to: Badura (obuwie i akcesoria), Calzedonia i Intimissimi (moda – bielizna), Deni Cler (moda damska), Kopernik (słodycze) oraz Thai Express (restauracje).

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×