Tu jesteś:

Wiceprezes LPP: Rosja i Ukraina najbardziej interesującymi kierunkami ekspansji zagranicznej

LPP SA, właściciel sieci sklepów odzieżowych, będzie kontynuować rozwój za granicą.

- Najbardziej interesujące dla nas kierunki ekspansji zagranicznej to oczywiście Rosja i Ukraina. Jeśli chodzi o Rosję, powstaje tu wiele ciekawych obiektów, w których chcemy być obecni. Niestety w przypadku Ukrainy z podażą powierzchni handlowej jest gorzej, chociaż coś się dzieje. Niewątpliwie Ukraina jest mniej rozwinięta w tym zakresie niż Rosja – mówi dla magazynu The City Dariusza Pachla, wiceprezes LPP SA.

Jak dodaje, kryzys spowodował rezygnację przedsiębiorców z części inwestycji lub przesunięcie w czasie budowy centrów handlowych. Firmy inwestujące w takie obiekty nie mogły zdobyć finansowania. - W praktyce oznacza to, że obserwowany w latach 2000-2008 dynamiczny przyrost nowoczesnej powierzchni handlowej mocno zwolnił. Wynika to zapewne nie tylko z kłopotów z finansowaniem, ale także weryfikacji tempa wzrostu rynku detalicznego w wyniku zmniejszenia woli konsumentów do dokonywania zakupów (bezrobocie, niepewność). Niemniej jednak, w dłuższej perspektywie, nie ma odwrotu od takiego właśnie modelu handlu detalicznego (centra handlowe) w naszym regionie i dlatego staramy się budować nasze sklepy we wszystkich, atrakcyjnych lokalizacjach – wyjaśnia Dariusz Pachla.

LPP SA jest właścicielem pięciu marek – Reserved, House, Mohito, Esotiq, Cropp, których produkty można kupić już w 12 europejskich krajach.

Źródło: Thecity.com.pl

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×