Tu jesteś:

Wartość produktów inwestycyjnych oferowanych na rynku nieruchomości w Europie Środkowej – raport

Galeria Twierdza w Zamościu. Sprzedana w tym roku przez Rank Progress.

Zgodnie z danymi firmy Cushman & Wakefield łączna wartość produktów inwestycyjnych oferowanych na sprzedaż na głównych rynkach Europy Środkowej – w Polsce, Czechach i Słowacji oraz na Węgrzech wynosi 3,5 mld euro. Oznacza to niewielki wzrost w porównaniu do poprzedniego kwartału.

Główną grupę sprzedających stanowią deweloperzy oferujący swoje projekty na sprzedaż oraz inwestorzy, którzy wykazują coraz większe zainteresowanie sprzedażą posiadanych nieruchomości, zachęceni poprawą nastrojów na rynku oraz wzrostem wartości aktywów wynikającym z kompresji stóp kapitalizacji.

Warto podkreślić, że połowa wartości produktów inwestycyjnych (1,7 mld euro) przypada na sektor handlowy. Obecnie na sprzedaż oferowane są przynajmniej cztery centra handlowe, każde za ponad 200 milionów euro. Patrząc z perspektywy geograficznej, dominującym regionem aktywności jest Polska, której udział na rynku inwestycyjnym wynosi 58 proc.

Komentując tak wysoki poziom podaży w Europie Środkowej Charles Taylor, Partner w firmie Cushman & Wakefield, powiedział: „Należy jednak zauważyć brak produktów inwestycyjnych dobrej jakości w największych miastach szczególnie w sektorze biurowym. Właściciele najlepszych obiektów biurowych wstrzymują się z decyzjami o sprzedaży w oczekiwaniu na dalszą korzystną dla nich poprawę koniunktury na rynku. Na Węgrzech zasoby inwestycyjne są nadal ograniczone. Jednak rosnąca aktywność rynkowa, wynikająca z poprawy fundamentów gospodarczych, lepszych nastrojów wśród inwestorów oraz stosunkowo atrakcyjnych w porównaniu z Polską i Czechami okazji cenowych powinna to zmienić”.

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×