
Węzeł komunikacyjny "Czerwony Most" miałby powstać u zbiegu nieistniejących jeszcze ulic Nowa Chmielna, Nowa Podmiejska oraz Nowa Cienista w Gdańsku i miałby on łączyć komunikację autobusową, tramwajową i kolejową. Byłby punktem zbornym dla nowych linii tramwajowych, a po 2030 r. byłby to też główny dworzec kolejowy Gdańska - pisze trojmiasto.pl.
W obrębie węzła powstałoby ok. 3 tys. miejsc parkingowych. Elementem węzła byłby budynek obsługi pasażerów, gdzie nie tylko kupilibyśmy bilety, ale też zasięgnęli informacji turystycznej czy zjedli. Na dachu byłoby lądowisko dla helikopterów medycznych. Szukający wytchnienia w podróży mogliby spojrzeć na panoramę historycznego śródmieścia Gdańska z pełnego zieleni tarasu widokowego.
Powstanie też centrum handlowe. Takie ulokowanie obiektu handlowego według projektantów zapewni klientom wygodę zakupów.
Planistom z Biura Rozwoju Gdańska trudno dziś mówić o kosztach. Pewne jest jedynie tyle, że jeśli budowa węzła w ogóle ruszy, to będzie rozciągnięta w czasie.
Źródło: trojmiasto.pl
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.