Tu jesteś:

TXM chce zwiększać import odzieży

Sieć dyskontów odzieżowych TXM ma problemy z pozyskaniem asortymentu w kraju dlatego chce zwiększać do proc. import odzieży z zagranicy.

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, boryka się z trudnościami w pozyskaniu asortymentu w kraju wynikającymi z wcześniejszych problemów z płynnością finansową spółki, dlatego chce zwiększać import odzieży z zagranicy.

W pierwszym półroczu 2018 roku ok. 32 proc. odzieży w ofercie TXM pochodziło z importu, a w sezonie jesienno-zimowym import ma wzrosnąć do ponad 40 proc. Wcześniej spółka spodziewała się 50 proc. dostaw z importu, jednak ograniczyła oczekiwania z powodu zakłóceń w dostępności akredytywy.

Zarząd TXM spodziewa się, że kolejne miesiące przyniosą poprawę sprzedaży dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji i obligacji. Niemal w całości wzmocniły one kapitał obrotowy, co pozwala spółce systematycznie zwiększać moce zakupowe, a tym samym poprawiać swoją ofertę asortymentową.

- Jesteśmy zadowoleni z tego, co zdarzyło się po stronie kosztów i marży, natomiast nie z przyrostu sprzedaży. Wierzymy jednak, że czwarty kwartał będzie dla nas udany. Do końca przyszłego roku chcielibyśmy mieć ponad 60 proc. importu własnego. Kapitał pozyskany pod koniec sierpnia już zaczyna pracować. Priorytetem jest poprawa dostępności asortymentu oferowanego w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce– powiedział Marcin Gregorowicz prezes TXM.

W połowie drugiego kwartału spółka miała problemy z dostępnością towaru w Polsce. Spłaca jednak najbardziej przeterminowane zobowiązania wobec dostawców i dzięki temu odblokowuje możliwość realizacji kolejnych zamówień od tych firm.

Strategia TXM na 2018 rok zakłada wzrost sprzedaży na metr kwadratowy i minimalizację kosztów przy wzroście marży procentowej. Procesy optymalizacji kosztów działania logistyki i  zmniejszenie magazynu- przyniosły konkretne efekty.

Sprzedaż TXM w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 166,4 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie 2017 roku wyniosła 166,6 mln zł. Natomiast marża brutto wyniosła 42,2 proc. i wzrosła o 1,3 pkt. proc. Spółka spodziewa się dalszej optymalizacji kosztów.

Sprzedaż na metr kwadratowy w pierwszych miesiącach 2018 roku spadła, jednak na przełomie lutego i marca, dzięki wprowadzeniu nowej kampanii TV, mocno wzrosła. W maju i czerwcu spółka w tym dziale odnotowała straty ze względu na działania wyprzedażowe sieci modowych.

TXM na koniec sierpnia miała 390 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,6 tys.  mkw. i była o 0,2 proc. wyższa niż rok temu. Grupa prowadzi sieć sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji, sprzedaje też za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.

Źródło: PAP Biznes

Średnia ocena

Na podobny temat

Komentarze

Zaloguj się aby móc dodawać nowe komentarze.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj. ×